Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Native (doğal) ve display (görüntülü) reklamlar arasındaki temel farklar şunlardır:
Native Reklamlar:
- Entegrasyon ve uyumluluk: İçerikle uyumlu şekilde tasarlanır ve kullanıcının deneyimini bozmadan doğal bir şekilde entegre olur 12.
- Kullanıcı deneyimi: Reklam, site içeriğiyle o kadar uyumlu olur ki, kullanıcılar reklamı doğal bir site içeriği olarak algılayabilirler 1.
- Performans metrikleri: Tıklama oranları genellikle yüksektir çünkü reklamlar daha az rahatsız edici olarak algılanır 1.
- Maliyet: Daha özelleştirilmiş ve içeriğe entegre edilmiş olmaları nedeniyle display reklamlara göre daha yüksek maliyetlidir 1.
Display Reklamlar:
- Görsellik: Genellikle renkli ve dikkat çekici görseller, animasyonlar veya videolar içerir 12.
- Yerleşim: Web sayfasının kenarında, üstünde veya altında yer alır ve genellikle içeriğin dışında konumlandırılır 1.
- Kullanıcı etkileşimi: Daha agresif olarak algılanabilir ve bazı kullanıcılar tarafından rahatsız edici bulunabilir 1.
- Maliyet: Genellikle native reklamlara göre daha düşük maliyetlidir, çünkü standart formatlar kullanılarak geniş bir kitleye ulaşmak için tasarlanmışlardır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: