Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Native ve banner reklamlar arasındaki temel farklar şunlardır:
- Görsel Görünüm ve Yerleştirme:
- Native reklamlar, çevreleyen içerikle uyumlu olacak şekilde tasarlanır ve web sitesinin genel görünümüne entegre olur 12. Bu nedenle daha az müdahaleci olarak algılanır 3.
- Banner reklamlar, genellikle web sayfasının üst, yan veya alt kısımlarında yer alan, dikkat çekici ve göz alıcı görsellerle öne çıkan reklamlardır 24.
- Kullanıcı Etkileşimi:
- Native reklamlar, kullanıcılara değerli bilgiler sunarak onların dikkatini çeker ve marka farkındalığı oluşturur 13. Doğrudan tıklama oranları yerine, içeriğin entegrasyonu ve kullanıcı deneyimi odaklıdır 3.
- Banner reklamlar, genellikle kullanıcıları doğrudan reklamverenin web sitesine yönlendirmek için bir çağrı-to-action (CTA) içerir ve tıklama oranlarına odaklanır 4.
- Maliyet ve ROI:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: