• Buradasın

    MYS ve TKYS aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, MYS (Mali Yönetim Sistemi) ve TKYS (Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi) aynı değildir.
    TKYS, taşınır işlemlerinin gerçekleştirildiği bir sistemdir ve KBS (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi) içerisinde yer alır 14. MYS ise, personel ödemeleri dışında kalan çeşitli mal ve hizmet alımlarının ödeme işlemlerini gerçekleştiren bir sistemdir 4.
    İki sistem arasında entegrasyon sağlanmıştır; TKYS'de yapılan taşınır işlemleri, MYS'de muhasebeleştirilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    TKYs nedir?

    TKYS, Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'nin kısaltmasıdır. TKYS, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde edinilmesi ve kullanılmasından sorumlu olan görevliler için, taşınır malların kayıt ve işlemlerinin yapılması ile yönetilmesi amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. Bu sistem, Maliye Bakanlığı tarafından Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) üzerinde yürütülmektedir.

    KBS TKYS nedir?

    KBS TKYS, "Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) üzerinde geliştirilen, taşınırların kayıt ve işlemlerinin yapılması ile yönetilmesi için idarelerin hizmetine sunulan Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'nin kısaltmasıdır. TKYS, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde edinilmesi ve kullanılmasının sağlanması amacıyla 2014 yılından itibaren kullanılmaya başlanmıştır.

    HMB TKYS nedir?

    HMB TKYS, "Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi" anlamına gelir.

    MYS sistemi nasıl çalışır?

    MYS (Mali Yönetim Sistemi) sistemi şu şekilde çalışır: 1. Giriş: https://giris.hmb.gov.tr/login adresi üzerinden kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılır. 2. Harcama Talimatı: Gerçekleştirilecek harcama için "Harcama Talimatı Onay Belgesi" düzenlenmesi gerekiyorsa, bu belge oluşturulur. 3. Ödeme Emri Belgesi: Harcama Talimatı Onay Belgesi veya harcama türü gereği doğrudan "Ödeme Emri Belgesi" oluşturulur. 4. Onay Süreci: Belgeler, Gerçekleştirme Görevlisi ve Harcama Yetkilisi tarafından onaylanır. 5. Ödeme: Onaylanan belgeler elektronik ortamda muhasebe sistemine gönderilir ve ödeme işlemi gerçekleştirilir. MYS'nin bazı avantajları: Verimlilik ve Hız: İş süreçlerini hızlandırır ve bekleme sürelerini azaltır. Maliyet Tasarrufu: Fiziksel evrak ve arşivleme maliyetlerini düşürür. Güvenlik: Kişisel verilerin ve kurumsal bilgilerin korunmasını sağlar. Çevre Dostu: Kâğıt kullanımını azaltarak çevre dostu bir iş modeli sunar.