Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mikro hizmet mimarisinde olması gereken bazı temel servisler şunlardır:
- Kullanıcı Servisi (User Service): Kullanıcı kaydı, kimlik doğrulama ve yetkilendirme işlemlerini yönetir 14.
- Ürün Servisi (Product Service): Ürünlerin eklenmesi, güncellenmesi, listelenmesi ve silinmesi gibi işlemleri gerçekleştirir 14.
- Sipariş Servisi (Order Service): Siparişlerin yönetilmesini sağlar, sipariş oluşturma ve güncelleme gibi işlemleri içerir 14.
- Ödeme Servisi (Payment Service): Ödeme süreçlerini yönetir, farklı ödeme yöntemlerini destekler 14.
- Bildirim Servisi (Notification Service): Kullanıcılara e-posta, SMS veya anlık bildirimler gönderir 14.
- Envanter Servisi (Inventory Service): Ürünlerin stok durumunu yönetir 1.
- Gateway Servisi (API Gateway): Tüm mikro hizmetlere giriş noktası olarak işlev görür, yük dengeleme ve istek yönlendirme gibi işlemleri merkezileştirir 12.
- Yönetim ve Yapılandırma Servisi (Configuration Service): Mikro hizmetlerin yapılandırma ayarlarını merkezi olarak yönetir 1.
- Servis Keşif (Service Discovery): Mikro hizmetlerin birbirleriyle nasıl iletişim kuracağını yönetir 12.
- Loglama ve İzleme Servisi (Logging and Monitoring Service): Mikro hizmetlerin çalışmasını izler ve loglarını toplar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: