Buradasın
Meta Conversion API nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Meta Conversion API (CAPI) kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Business Manager'a Giriş Yapma 4. business.facebook.com/events-manager adresine gidilip, izlenecek piksel seçilir 4.
- Kurulum Seçeneğini Belirleme 4. CAPI için üç farklı kurulum yöntemi sunulur:
- Partner Entegrasyonu (Kolay Kurulum) 4. Shopify, WooCommerce, WordPress gibi sistemlerde "Partner üzerinden bağlan" denerek ilgili adımlar izlenir 4.
- Manuel Kod Entegrasyonu (Geliştirici Gereksinimi) 4. Sunucu tarafında API istekleri göndermek için geliştirici desteği gerekir ve Meta’nın sunduğu developer guide üzerinden kurulum yapılır 4.
- Google Tag Manager Server-Side 4. Hem CAPI hem GA4 verilerinin sunucu taraflı gönderilmesi için idealdir, ancak özel sunucu (server container) kurulumu gerektirir 4.
- Etkinlikleri Test Etme 4. Kurulum sonrası, Events Manager üzerinden Event ID’lerin eşleştiği ve veri kalitesinin “yeşil” olduğu kontrol edilir 4. Ayrıca Meta’nın Event Testing Tool aracı kullanılarak test yapılabilir 4.
CAPI, özellikle iOS 14 sonrası veri kayıplarını azaltmak için geliştirilmiştir 3. Piksel tarayıcı tabanlı çalışırken, CAPI sunucu tabanlıdır ve doğrudan Meta’ya veri gönderir 3. Böylece reklam engelleyicilere veya çerez kısıtlamalarına takılmadan doğru veri iletimi sağlanır 3.
CAPI kurulumu ve kullanımı teknik bilgi gerektirdiğinden, bir uzmana danışılması önerilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: