Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya planlamacının temel görevleri şunlardır:
- Hedef kitle analizi 12. Müşterinin hedef kitlesinin demografik özellikleri, ilgi alanları ve medya tüketim alışkanlıkları gibi verileri analiz eder 1.
- Medya araştırması 1. Farklı medya kanallarının erişimini, maliyetini ve hedef kitleyle etkileşimini değerlendirir 1.
- Medya planı oluşturma 13. Kampanya hedefleri ve bütçe doğrultusunda en uygun medya karmasını belirler ve detaylı bir medya planı hazırlar 13.
- Bütçe yönetimi 1. Müşterinin medya bütçesini en verimli şekilde kullanmak için stratejiler geliştirir ve harcamaları takip eder 1.
- Medya satın alma 13. Belirlenen medya planı doğrultusunda medya kuruluşlarıyla iletişime geçerek satın alma işlemlerini gerçekleştirir 13.
- Kampanya uygulama ve takip 1. Satın alınan medya alanlarının doğru zamanda ve şekilde yayınlanmasını sağlar 1.
- Performans analizi ve raporlama 1. Kampanya sonuçlarını analiz eder, belirlenen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirir ve raporlar hazırlar 1.
- Medya optimizasyonu 1. Kampanya performans verilerine göre medya planında gerekli optimizasyonları yapar 1.
- Medya trendlerini takip etme 1. Sektördeki yeni medya kanallarını, teknolojileri ve tüketici davranışlarındaki değişimleri yakından takip eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: