Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya planlamacı, bir markanın veya ürünün hedef kitleye ulaşması için en etkili medya araçlarının seçilmesi, zamanlaması ve bütçelendirilmesi sürecini yönetir 3.
Medya planlamacının görevleri arasında şunlar yer alır:
- Pazar analizi ve hedef kitle belirleme 13. Hedef kitleyi belirlemek ve reklamın bu kitleye ulaşmasını sağlayacak stratejiler oluşturmak 1.
- Medya kanalı seçimi 13. Televizyon, radyo, gazete, dergi, dijital platformlar ve açık hava reklamları gibi çeşitli medya kanalları arasından en uygun olanlarını seçmek 1.
- Reklam frekansı ve yayın zamanlaması 1. Reklamın ne sıklıkla yayınlanacağını ve hangi saatlerde gösterileceğini belirlemek 1.
- Bütçe yönetimi 13. Müşterinin belirlediği bütçeyi en etkili şekilde değerlendirmek ve medya satın alma işlemlerinde uygun fiyatlarla reklam alanı sağlamak 1.
- İzleme ve değerlendirme 1. Gerçekleştirilen reklam kampanyalarının etkinliğini izlemek, analiz etmek ve gelecek stratejiler için dersler çıkarmak 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: