Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya planlaması yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef belirleme 15. Reklamı yapılacak ürün veya hizmetin hangi hedef kitleye hitap etmesi gerektiği belirlenir 15.
- Kampanya detaylarını belirleme 5. Reklam kampanyası için zamanlama, maliyet tablosu ve hedef kitle tarafından yaygın olarak kullanılan medya kanalları belirlenir 5.
- Araştırma ve analiz 4. Hedef kitle, pazar segmenti paydaşları, önceki kampanyalardan çıkarılan dersler ve kategorideki diğer şirketler analiz edilir 4.
- Medya stratejisi oluşturma 4. Bütçe, medya türleri, önemli mesajlar, eylem çağrısı, özellikler ve zaman çizelgesi belirlenir 4.
- Uygulama, değerlendirme ve ölçüm 4. Reklam kampanyası başlatılır, düzenli olarak izlenir, neyin işe yarayıp yaramadığı not alınır ve strateji buna göre düzenlenir 4.
Medya planlaması yaparken medya planlayıcılarından destek alınabilir 4.
Medya planlaması ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: