Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Medya planlama ajansları, markaların hedef kitlelerine etkili bir şekilde ulaşabilmesi için medya stratejilerini planlar ve yönetir 5.
Çalışma süreçleri şu şekilde özetlenebilir:
- Hedeflerin belirlenmesi 1. Marka bilinirliğini artırma veya site içi dönüşüm oranlarını yükseltme gibi net ve ölçülebilir hedefler konur 1.
- Hedef kitlenin belirlenmesi 15. Hedef kitlenin demografik özellikleri, davranışları, medya alışkanlıkları ve ilgi alanları analiz edilir 15.
- Medya planı oluşturma 2. Kampanya hedefleri ve bütçe doğrultusunda en uygun medya karması belirlenir ve detaylı bir medya planı hazırlanır 2.
- Bütçe yönetimi 2. Medya bütçesi en verimli şekilde kullanılır ve harcamalar takip edilir 2.
- Medya satın alma 2. Belirlenen medya planı doğrultusunda medya kuruluşlarıyla iletişime geçilerek satın alma işlemleri gerçekleştirilir 2.
- Kampanya uygulama ve takip 2. Satın alınan medya alanlarının doğru zamanda ve şekilde yayınlanması sağlanır ve kampanyanın performansı takip edilir 2.
- Performans analizi ve raporlama 2. Kampanya sonuçları analiz edilir, hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığı değerlendirilir ve kapsamlı raporlar sunulur 2.
- Medya optimizasyonu 2. Kampanya performans verilerine göre medya planında gerekli optimizasyonlar yapılır ve bütçe daha verimli kullanılır 2.
- Trendlerin takibi 2. Sektördeki yeni medya kanalları, teknolojiler ve tüketici davranışlarındaki değişimler takip edilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: