Medya eleştirisi, medya içeriğinin üretiminde yaratıcı yönü ön plana çıkararak, medyanın ürettiği bilginin toplumsal açıdan anlamlı, güncel, profesyonel, etik, hukuki, ekonomik ve teknik yönlerine eleştirel bir yaklaşım oluşturan bir gazetecilik alanıdır. Medya eleştirisinin bazı amaçları: Medya okuryazarlığına katkı: İzleyicinin analitik düşünme ve eleĢtirel düĢünme becerisini geliĢtirir. Medya kalitesinin artırılması: Medya çalışmalarının kalitesini iyileştirmeye yardımcı olur. Hesap verebilirlik: Medya kuruluşlarının eleştirilere tepki vermesini, hesap verebilir ve sorumlu olmalarını teşvik eder. Medya eleştirisi, seçilen saldırı açısına bağlı olarak farklı temalara ayrılabilir. Bunlardan bazıları: Endüstriyel işleyişe odaklanan eleştiri. Bilgi işleme odaklı eleştiri (nesnellik, ideolojik önyargı). Özel skandalların maskesini düşürmeye çalışan eleştiri. Medyakrasi merkezli eleştiri (medyanın toplumu etkileme veya manipüle etme yeteneği).