• Buradasın

    Kıyıya oturan gemi nasıl kurtarılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kıyıya oturan bir geminin kurtarılması için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Güvenliği sağlama: Gemi ile kıyı arasına bir çapa atarak veya halat kullanarak gemiyi sabitlemek ve daha fazla zarar görmesini engellemek 1.
    2. Gemi yükünü hafifletme: Yakıt, su ve diğer malzemeleri boşaltarak geminin ağırlığını azaltmak 1.
    3. Kurtarma planı yapma: Kurtarma işlemi öncesi bir plan yapmak ve bu planı uygulamak 1.
    4. Profesyonel yardım alma: Kurtarma işlemi uzmanlık gerektirdiğinden, profesyonel yardım almak en güvenli seçenektir 1.
    Örnek olarak, 2025 yılında Tekirdağ'da karaya oturan Bahama bandıralı "Angy R" isimli gemi için Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Kıyı Emniyet Müdürlüğü ekiplerinin kurtarma çalışmaları yaptığı belirtilmiştir 2.
    Ayrıca, 2025 yılında Yalova'da karaya oturan "KPS Orhan Ali Khan" isimli enerji gemisi için de kurtarma çalışmaları devam etmektedir 4.
    Tehlikeli durumlarda yetkililere veya profesyonel kurtarma ekiplerine başvurmak en doğru harekettir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Açıklarında gemi neden kıyıya oturur?

    Gemilerin kıyıya oturmasının birkaç nedeni olabilir: Kaptan hatası. Hava koşulları. Makine arızası. Sığ su. Ayrıca, geminin yük dağılımı da karaya oturma riskini etkileyebilir; yükün dengesiz dağılımı, geminin kuvvet dengesini bozarak karaya oturmasına neden olabilir.

    Geminin alabora olması nasıl önlenir?

    Gemilerin alabora olmasını önlemek için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Doğru yükleme ve denge: Yük ve yolcular dengeli bir şekilde dağıtılmalı, kapasite sınırları aşılmamalıdır. Hava durumu takibi: Denize çıkmadan önce hava durumu kontrol edilmeli ve kötü koşullarda seyirden kaçınılmalıdır. Teknik bakım: Tekne düzenli olarak kontrol edilmeli, olası sızıntılar, motor ve dümen sorunları giderilmelidir. Eğitim ve tecrübe: Kaptan ve mürettebat denizcilik eğitimi almalı, özellikle acil durumlarda doğru müdahaleyi öğrenmelidir. Doğru manevralar: Ani dönüşler ve hız değişimlerinden kaçınılmalı, dalga ve rüzgarın yönüne göre seyir planlanmalıdır. Güvenlik ekipmanları: Can yeleği, telsiz ve diğer kurtarma ekipmanları her zaman hazır bulundurulmalıdır. Ayrıca, konteyner gemileri gibi büyük gemiler, su geçirmez bölmeler ve balast sistemleri gibi özel tasarım özelliklerine sahiptir. Bu sistemler, geminin su almasını ve alabora olmasını engeller.

    Denizde oturmuş gemi nasıl işaret edilir?

    Karaya oturan gemi, kısıtlı görüş şartlarında demirdeymiş gibi işaret verir. Boyu 100 metreden kısa karaya oturmuş gemi: Pruvada %%% + Pruvada % + Pruvada %%% (bir dakika ara ile). Boyu 100 metreden uzun karaya oturmuş gemi: Pruva%%% + Pruvada % + Pruvada %%% + Pupada 8 (bir dakika ara ile). Boyu 12 metreden daha kısa olan tekneler, belirlenen işaretleri vermek zorunda değildir.