• Buradasın

    Kargolar neden dolaplara bırakıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kargoların dolaplara bırakılmasının birkaç nedeni vardır:
    1. Teslimat Hataları: Adres bilgilerinin yanlış olması, alıcının adreste bulunmaması gibi fiziksel sorunlar nedeniyle kargolar teslim edilemeyebilir ve bu durumda dolaplara bırakılır 1.
    2. Müşteri Tercihi: Bazı kargo şirketleri, alıcıların kargolarını belirli teslimat noktalarından alabilmeleri için bu hizmeti sunar 4.
    3. Güvenlik: Kargoların güvenliğini sağlamak ve kaybolmalarını önlemek amacıyla, özellikle apartman girişlerine veya güvenli alanlara bırakılabilirler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kargomat ile teslim alınan kargolar nasıl alınır?

    Kargomat ile teslim alınan kargolar, aşağıdaki adımlar izlenerek alınır: 1. Şifre Alma: Kargomat cihazından kargo teslim alabilmek için şifre, alıcıya kısa mesaj (SMS) olarak gönderilir. 2. Teslim Alma İşlemi: Alıcı, kargomat cihazının ekranından "Gönderi Teslimi" seçeneğine tıklar ve TC Kimlik numarasını ve şifresini girer. 3. Kapağın Açılması: Şifre doğru girildiğinde dolabın kapağı açılır ve paket alınır. 4. Kapağın Kapatılması: Paket alındıktan sonra kapağın kapatılması unutulmamalıdır. Gönderiler, kargomat cihazında bırakıldığı günün ertesi gününden itibaren 3 gün bekletilir ve bu süre içinde teslim alınmazsa göndericiye iade edilir.

    Kargolar ürünü üst kata çıkarmak zorunda mı?

    Kargo şirketleri, tek parçada 30 kg/ds'ye kadar olan gönderileri kata çıkarmak zorundadır. Dolayısıyla, genel olarak kargoların ürünü üst kata çıkarma zorunluluğu, gönderinin ağırlığına bağlıdır.

    Kargomattan teslim alınmazsa ne olur?

    Kargomattan teslim alınmayan kargolar, göndericisine iade edilir. PTT Kargomat'ta, gönderisi teslim alınmayan müşterilerin izlemesi gereken adımlar şu şekildedir: Gönderinin bırakıldığı Kargomat cihazına gidilerek şifre giriş ekranında “Şifremi Unuttum” linkine tıklandığında, cep telefonuna yeni şifre iletilir. Şifre başka bir numaraya gönderildiyse, gönderici, gönderinin kabul edildiği PTT iş yerine giderek alıcının telefon numarası değişikliğine ilişkin talimat vermelidir. Cep telefonu numarası olmayan müşteriler, Kargomat teslim hizmetinden faydalanamaz. Diğer kargo firmalarında da benzer uygulamalar olabilir. Kargo firmasının müşteri hizmetleri ile iletişime geçilmesi önerilir.