Buradasın
Kamuda imza paylaşımı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamuda imza paylaşımı, e-imza (elektronik imza) kullanılarak yapılır 12. E-imza, elektronik belgelerin güvenli ve yasal olarak imzalanmasını sağlar 2.
İmza paylaşımı süreci şu adımları içerir:
- Nitelikli Elektronik Sertifika Edinme: E-imza almak için öncelikle Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarına başvuru yapılır 14.
- Kimlik Doğrulama: Başvuru sürecinde nüfus cüzdanı veya pasaport gibi resmi kimlik belgeleri ile kimlik doğrulama yapılır 24.
- Sözleşme İmzalama: Seçilen e-imza sağlayıcısı ile bir sözleşme yapılır 2.
- Elektronik Sertifika Oluşturma: Kimlik doğrulama ve sözleşme sonrası elektronik sertifika oluşturulur 24.
- E-imzayı Kullanma: Sertifika oluşturulduktan sonra dijital belgeleri imzalamak ve onaylamak için e-imza kullanılabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: