• Buradasın

    İYS onayları nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İleti Yönetim Sistemi (İYS) onayları almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Online Başvuru: iys.org.tr üzerinden online başvuru yapılabilir 14. Başvuru için şirketin imza yetkilisinin e-imzası gereklidir 4. Eğer e-imza yoksa fiziksel başvuru da mümkündür 4.
    2. Gerekli Belgeler: Başvuru sırasında şirketin imza yetkilisinin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası, kurumsal e-posta adresi ve cep telefonu numarası gibi bilgiler sunulmalıdır 45. Ayrıca, hizmet sağlayıcının MERSİS numarası ve ticari elektronik ileti gönderiminde bulunduğu markaların tescil belgeleri de gereklidir 45.
    3. Onay Süreci: Başvuru formu doldurulduktan sonra bilgiler kontrol edilir ve hesap aktif hale getirilir 45.
    İYS onaylarının alınması için dikkat edilmesi gerekenler:
    • MERSİS bilgilerinin doğru olması 4.
    • Marka tescil belgelerinin PDF formatında hazırlanması 4.
    • Güncel olmayan bilgilerin MERSİS üzerinden güncellenmesi 4.
    • Kurumsal e-posta adresiyle başvurunun gerçekleştirilmesi 4.
    • Farklı isimlerle yapılan iletişimler için marka tescil belgelerinin yüklenmesi 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İYS SMS onayı zorunlu mu?

    Evet, İYS (İleti Yönetim Sistemi) SMS onayı zorunludur. Ticari elektronik ileti göndermek isteyen tüm gerçek ve tüzel kişiler, alıcıların onaylarını İleti Yönetim Sistemi'ne kaydettirmek zorundadır.

    İYS gov tr nedir?

    İYS.gov.tr, İleti Yönetim Sistemi'nin (İYS) resmi web sitesidir. İYS (İleti Yönetim Sistemi), gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği SMS, e-posta gibi elektronik iletilerin alıcı onayı ile yönetilmesini sağlayan ulusal bir veri tabanı platformudur. Bu sistem, alıcılara istemedikleri iletileri engelleme ve sadece istedikleri iletileri alma imkânı tanırken, işletmeler için de izinlerin yasal olarak belgelenmesini sağlayarak ticari iletişimde şeffaflığı artırır.

    İYS e-devletten nasıl yapılır?

    İYS (İleti Yönetim Sistemi) üzerinden e-Devlet üzerinden istenmeyen mesaj ve aramaları engellemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. e-Devlet'e Giriş: e-Devlet portalına giriş yapın ve arama kısmına "Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi"ni yazın. 2. "Yeni İletişim Adresi Ekle": "Yeni İletişim Adresi Ekle" bölümünden telefon numaranızı veya e-posta adresinizi ekleyin. 3. Aydınlatma Metnini Okuyun ve Onaylayın: Sistemde belirtilen Aydınlatma Metni'ni okuyarak onayladıktan sonra, SMS ve arama bildirimlerini iptal edebilirsiniz. Bu işlemi tamamladıktan sonra, dilediğiniz zaman tercihlerinizi güncelleyebilir ve onaylarınızı yeniden düzenleyebilirsiniz.

    İYS onayları ne zaman silinecek?

    İleti Yönetim Sistemi (İYS) onaylarının ne zaman silineceğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, İYS'ye yüklenen onayların geçerlilik süresi hakkında bilgi verilebilir. İYS'ye yüklenen geçmiş tarihli tüm onayların ispat yükümlülüğü hizmet sağlayıcıdadır. Ayrıca, alıcılar istedikleri zaman İYS üzerinden onaylarını geri çekebilirler.

    İYS onay süresi ne kadar?

    İYS (Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi) onay süresi, alıcıların İYS'ye kaydedilen onaylarını 1/9/2020 tarihine kadar kontrol etmeleri için verilmiştir. Alıcıların her zaman ticari elektronik iletileri reddetme hakkı bulunmaktadır.

    İYS zorunlu entegrasyon ne zaman?

    Ticari elektronik ileti gönderen tüm hizmet sağlayıcıların İleti Yönetim Sistemi'ne (İYS) kayıt yaptırması ve entegrasyonu zorunlu hale getirilmiştir. İYS'ye başvuru yapmak için, firmaların Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden bilgilerini güncellemesi ve Temel Hizmetler Kullanım taahhütnamesini e-imza ile onaylaması gerekmektedir. İYS'ye kayıt zorunluluğu için belirlenen son tarih 30 Kasım 2020'dir. 18.09.2024 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi Entegratörleri Hakkında Tebliğ ile entegratörlere, entegratörlük faaliyetleri için bir dizi yetkilendirme şartı getirilmiştir.

    İYS entegrasyonu nasıl yapılır?

    İYS (İleti Yönetim Sistemi) entegrasyonu için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. İYS'ye Kayıt: Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden bilgiler güncellenir, e-imza ile Temel Hizmetler Kullanım taahhütnamesi onaylanır. 2. API Entegrasyonu: İYS API’sine erişim sağlanır ve veri almak-göndermek için entegrasyon yapılır. 3. Kullanıcı Onaylarının Yönetimi: Kullanıcılardan alınan onaylar doğrultusunda veriler işlenir ve her bir onaylı kullanıcıya yalnızca onların onay verdiği kanal üzerinden iletişim kurulur. 4. Veritabanı Yönetimi: Kullanıcı onayları düzenli olarak güncellenir, örneğin bir kullanıcı SMS almak istemezse e-posta almak isteyebilir, bu değişiklikler veritabanında yönetilir. 5. Yasal Uyumluluk: İşletmenin yasalara uygun çalışmasını sağlayan İYS entegrasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerini yasal çerçevede gerçekleştirir. İYS entegrasyonu için resmi İYS web sitesi ziyaret edilebilir veya kayıtlı bir hizmet sağlayıcı ile iletişime geçilebilir.