• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ISO (International Organization for Standardization) belgelerinde hangi becerilerin önemli olduğuna dair spesifik bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, ISO eğitimlerine katılan profesyonellerin sahip olması gereken bazı genel beceriler şunlardır:
    • Risk ve fırsatları görebilme 1. Zor durumlarda bile maksimum fayda sağlayacak faaliyetlerde bulunabilme 1.
    • Kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olma 3. Süreçlerin sistematik hale getirilmesi ve sürekli iyileştirilmesini sağlayabilme 34.
    • Denetim yapabilme 1. Standartlara uygun denetimlerin nasıl yapılacağını bilme 1.
    • Verimliliği artırma 14. İş süreçlerindeki yaygın problemleri çözerek iş verimliliğini yükseltebilme 34.
    • Yenilikçi fikirleri ve teknolojileri entegre edebilme 3.
    ISO belgeleri, işletmelerin kalite, güvenlik ve sürdürülebilirlik gibi alanlarda rekabet avantajı elde etmesine yardımcı olur 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri çeşitleri nelerdir?

    Beceri çeşitleri farklı şekillerde sınıflandırılabilir: Kullanım alanına göre: Yaşam becerileri. Meslek becerileri. Sosyal beceriler. Yumuşak beceriler (zaman yönetimi, takım çalışması, liderlik, iletişim gibi). Zor beceriler (pratik, teknik, el becerileri). Türüne göre: Bilişsel beceriler (kağıt-kalem kullanmadan matematiksel hesaplamalar gibi). Algısal beceriler (bir nesneye veya şekle bakıp zamanla diğer görüntüleri fark etme). Motor beceriler (kas ve iskelet sistemini belli bir koordinasyonda kullanma). Diğer sınıflandırmalar: Görev organizasyonuna göre (kesik, seri, devamlı). Motor ve bilişsel öğelerin önemine göre (motor beceriler, zihinsel beceriler). Çevrenin tahmin edilebilirlik düzeyine göre (açık, kapalı). Kullanılan kas büyüklüğüne göre (büyük kas kitlesi, küçük kas kitlesi).

    ISO 9001 becerileri nasıl kullanılır?

    ISO 9001 becerilerinin nasıl kullanılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, ISO 9001 kalite yönetim sisteminin bazı temel prensipleri şunlardır: Müşteri odaklılık. Liderlik. Süreç yaklaşımı. Sürekli iyileştirme. Kanıta dayalı karar verme. İlişki yönetimi. ISO 9001 belgesi almak için mevcut sistemin analiz edilmesi, gerekli dokümantasyonun yapılması, sistemin uygulamaya alınması, iç ve dış denetimlerin gerçekleştirilmesi gibi adımlar izlenir. Daha fazla bilgi ve destek için profesyonel bir danışmanlık firmasıyla çalışılması önerilir.