Buradasın
İçerik haritalama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İçerik haritalama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Hedef kitleyi belirlemek 23. Müşteri personası oluşturarak hedef kitlenin kim olduğu ve satın alma kararlarını vermeden önce hangi süreçten geçtikleri anlaşılmalıdır 23.
- Müşteri yolculuğu haritasını oluşturmak 2. İdeal müşterinin dönüşüm hunisi boyunca izleyeceği yolculuk haritalanmalıdır 2.
- İçerik analizi yapmak 2. Müşteri yolculuğu haritalandıktan sonra, içeriğin hangi aşamada hedef kitleye en iyi şekilde hizmet edeceği belirlenmelidir 2.
- İçerik kataloğunu oluşturmak 2. Tüm içerikler, müşteri yolculuğunun ilgili aşamalarıyla eşleştirilmelidir 2.
- Harekete geçirici mesajlar belirlemek 3. Her aşama için uygun harekete geçirici mesajlar hazırlanmalıdır 3.
- Yayın kanallarını belirlemek 3. Hedef kitlenin aktif olduğu kanallar tespit edilip içerikler bu kanallarda paylaşılmalıdır 3.
- Düzenli olarak analiz yapmak 3. İçeriklerin etkileşim oranları, sayfa gösterimleri ve dönüşüm oranları analiz edilerek geliştirmeler yapılmalıdır 3.
İçerik haritalama için Miro ve Google E-Tablolar gibi görsel haritalama araçları kullanılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: