Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Ads izleme şablonu, reklam tıklamalarından elde edilen verileri izlemek ve analiz etmek için kullanılan bir araçtır 35.
Bu şablon, URL parametreleri ekleyerek hangi kampanya, reklam grubu, anahtar kelime veya cihazdan tıklamanın geldiğini belirlemeye yardımcı olur 13. Doğru yapılandırılmış izleme şablonları, kampanyanın hangi bileşenlerinin daha etkili olduğunu görmeye olanak tanır ve performansı iyileştirmek için fırsatlar sunar 3.
Google Ads izleme şablonuna örnek olarak şu URL verilebilir 3:
{lpurl}?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_term={keyword}&utm_content={creative}&device={device}&gclid={gclid}
Bu şablonda kullanılan bazı parametreler ve anlamları şu şekildedir:
- {lpurl} 3. Hedef URL’yi gösterir 3.
- utm_source=google 3. Trafiğin kaynağının Google olduğunu belirtir 3.
- utm_medium=cpc 3. Tıklama başına maliyet (CPC) olduğunu belirtir 3.
- utm_campaign={campaignid} 3. Kampanya kimliğini içerir 3.
- utm_term={keyword} 3. Tıklamaya neden olan anahtar kelimeyi belirtir 3.
- utm_content={creative} 3. Reklamın kimliğini içerir (hangi reklamın görüntülendiği) 3.
- device={device} 3. Tıklamanın geldiği cihaz türünü gösterir 3.
- gclid={gclid} 3. Google Ads tıklama kimliğini ekler 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: