Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Ads'de negatif eşleme, reklamların belirli arama terimlerinde gösterilmesini engelleyen bir anahtar kelime eşleme türüdür 12.
Bu eşleme türü, reklam bütçesini korumak ve gereksiz tıklamaları önlemek için kullanılır 13. Negatif anahtar kelimeler, reklamın kurulum aşamasında veya Google Ads'in "Arama Terimleri" sekmesinde listelenerek belirlenebilir 1.
Negatif eşlemenin üç ana türü vardır:
- Geniş Negatif Eşleme: Anahtar kelimenin farklı sırada olsa bile tüm negatif arama terimlerini içermesi durumunda reklam gösterilmez 3.
- Sıralı Negatif Eşleme: Anahtar kelimenin aynı sırayla yer aldığı arama sorgularında reklam gösterilmez 35.
- Tam Negatif Eşleme: Anahtar kelimelerin aynı sırayla ve ekstra kelime olmadan arandığı durumlarda reklam gösterilmez 35.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: