Google Ads ajansı, aşağıdaki adımlarla çalışır:
- Hesap Oluşturma ve Kampanya Ayarları: Google Ads hesabı oluşturulur ve kampanya ayarları yapılır 13. Bu aşamada, reklam bütçesi, hedefleme seçenekleri, coğrafi konumlar, anahtar kelimeler ve reklam metinleri gibi faktörler belirlenir 1.
- Anahtar Kelime ve Hedef Kitle Araştırması: Reklamların hangi anahtar kelimeler veya hedef kitlelere gösterileceği belirlenir 13.
- Reklam Grupları: Kampanyayı daha yönetilebilir hale getirmek için reklam grupları oluşturulur ve her bir grupta benzer anahtar kelimelere sahip reklamlar gruplanır 1.
- Hedefleme Seçenekleri: Reklamların doğru kitleye ulaştırılması için coğrafi konum, dil, demografik bilgiler, ilgi alanları gibi faktörler üzerinden hedefleme yapılır 13.
- Teklif Verme ve Bütçe Yönetimi: Tıklama başına maliyet (CPC) veya görüntülenme başına maliyet (CPM) gibi farklı teklif türleri kullanılarak reklamların yayınlanması için teklif verilir ve günlük bütçe sınırları belirlenir 13.
- İzleme ve Optimizasyon: Reklam kampanyasının performansı izlenir ve analiz araçları kullanılarak reklamların görüntülenme, tıklama ve dönüşüm gibi istatistikler takip edilir 13.
- Sürekli Optimizasyon: A/B testleri ile farklı reklam varyasyonları denenir ve dönüşüm oranlarını artırmak için yenilikçi stratejiler geliştirilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: