GGBS'de (Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi) ürün bildirimi iki aşamada gerçekleşir: ürün bildirimi ve sevkiyat bildirimi. Ürün bildirimi yapmak için: 1. İl Müdürlüğüne başvuru yapılarak ithalatçı, ihracatçı ve üretici firma bilgilerinin GGBS'ye kaydettirilmesi gerekmektedir. 2. GGBS üzerinden Bakanlık Döner Sermaye Hesabına inceleme harç ücreti yatırılır. 3. Ürünün Türkçe etiketi ve bileşen listesi sisteme yüklenir ve başvuru yapılır. 4. Ön bildirim onayı alındıktan sonra, ürün gümrüğe geldiğinde aynı sistem üzerinden sevkiyat bildirimi başvurusu yapılır. Sevkiyat bildiriminde ürünün üretildiği veya ihracatının yapıldığı ülkedeki yetkili otorite tarafından düzenlenmiş "Sağlık Sertifikası (Health Certificate)" ibraz edilir.