Yetkili servisin tamir süresi geçerse, tüketicinin bazı hakları doğar: Garanti süresi içinde: Ücretsiz onarım veya değişim: Tüketici, ücretsiz onarım hakkını kullanabilir. Benzer özelliklerde geçici ürün temini: Arızanın on iş günü içinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı, tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir ürünü tahsis etmek zorundadır. Garanti süresi dışında: Azami tamir süresi: Tamir süresi, tüm mallar için 20 iş günü, taşıtlar için 45 iş günüdür. Tazminat talebi: Tüketici, zararını ispat ederek uyuşmazlık çözüm mercileri olan tüketici hakem heyeti, zorunlu arabuluculuk veya tüketici mahkemeleri nezdinde tazminat talep edebilir. Bu durumlarda, yetkili servis raporuyla değişim veya iade hakkı talep edilebilir.