Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetkili servisin tamir süresi geçerse, tüketicinin bazı hakları doğar:
- Garanti süresi içinde:
- Ücretsiz onarım veya değişim: Tüketici, ücretsiz onarım hakkını kullanabilir 12. Bu durumda, nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez 15.
- Benzer özelliklerde geçici ürün temini: Arızanın on iş günü içinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı, tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir ürünü tahsis etmek zorundadır 5.
- Garanti süresi dışında:
- Azami tamir süresi: Tamir süresi, tüm mallar için 20 iş günü, taşıtlar için 45 iş günüdür 12. Bu süre, malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar 12.
- Tazminat talebi: Tüketici, zararını ispat ederek uyuşmazlık çözüm mercileri olan tüketici hakem heyeti, zorunlu arabuluculuk veya tüketici mahkemeleri nezdinde tazminat talep edebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: