• Buradasın

    FastAPI katmanlı mimari nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    FastAPI katmanlı mimarisi, yazılımın sorumluluklarına göre farklı katmanlara ayrılmasını ifade eder 3. Bu mimari, genellikle dört temel katmandan oluşur:
    1. Sunum Katmanı (Presentation Layer) 123. Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı etkileşimini yönetir 3.
    2. İş Mantığı Katmanı (Business Logic Layer) 3. Uygulamanın temel işlevlerini ve iş kurallarını yönetir 3.
    3. Veri Erişim Katmanı (Data Access Layer) 123. Veritabanı işlemleri ve veri erişiminden sorumludur 3.
    4. Veritabanı Katmanı (Database Layer) 3. Tüm veri depolama işlevlerini gerçekleştirir 3.
    Bu katmanlı yapı, yazılımın daha düzenli, anlaşılır ve sürdürülebilir olmasını sağlar 3. Ayrıca, modülerlik, yeniden kullanılabilirlik, test edilebilirlik ve bakımı kolaylaştırma gibi avantajlar sunar 3.
    Ancak, katmanlı mimarinin karmaşıklık, daha fazla zaman gereksinimi ve performans sorunları gibi dezavantajları da vardır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mimari nedir kısaca tanımı?

    Mimari, binaları ve diğer fiziki yapıları tasarlama ve kurma sanatı ve bilimidir. Daha detaylı bir tanımla, mimari, insanların yaşamını kolaylaştırmak ve barınma, dinlenme, çalışma, eğlenme gibi eylemlerini sürdürebilmelerini sağlamak üzere gerekli mekânları, işlevsel gereksinmeleri ekonomik ve teknik olanaklarla bağdaştırarak estetik yaratıcılıkla inşa etme sanatıdır.

    3 katmanlı mimari ne demek?

    Üç katmanlı mimari, bir uygulamayı her birinin kendine özgü sorumlulukları olan üç farklı katmana ayıran bir yazılım mimarisi modelidir. Bu katmanlar şunlardır: Sunum katmanı (front-end). Uygulama katmanı (middle tier). Veri katmanı (back-end). Bu mimari, modülerliği ve ölçeklenebilirliği teşvik ederek geliştiricilerin her katmanı bağımsız olarak yönetmesine ve güncellemesine olanak tanır.

    Katmanli mimarinin avantajları nelerdir?

    Katmanlı mimarinin bazı avantajları: Modülerlik. Yeniden kullanılabilirlik. Test edilebilirlik. Kolay bakım. Esneklik ve ölçeklenebilirlik. İzole geliştirme. Güvenlik.

    Katmanlı mimari nedir?

    Katmanlı mimari, bir uygulamanın farklı bölümlerinin bağımsız olarak tasarlanması ve geliştirilmesi için kullanılan bir yaklaşımdır. Genellikle üç ana katmandan oluşur: 1. Sunum Katmanı (Presentation Layer): Kullanıcı arayüzünü tasarlar ve istekleri iş katmanına iletir. 2. İş Katmanı (Business Layer): Uygulamanın iş mantığını ve işlemlerini gerçekleştirir. 3. Veri Katmanı (Data Access Layer): Veritabanı işlemlerini yönetir, veri depolama ve okuma işlemlerini yapar. Bu yapı, uygulamanın daha ölçeklenebilir, bakımı ve güncellenmesi daha kolay olan bir hale gelmesini sağlar.

    Katmanlı mimari nasıl yapılır?

    Katmanlı mimari yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Gereksinimlerin Belirlenmesi: Uygulamanın amacı, kullanıcı kitlesi, platformlar ve performans gereksinimleri gibi detaylar belirlenir. 2. Katmanların ve Sorumluluklarının Belirlenmesi: Genellikle üç katman kullanılır: - Sunum Katmanı: Kullanıcı arayüzünü tasarlar ve istekleri iş katmanına iletir. - İş Katmanı: Uygulamanın iş mantığını ve işlemlerini gerçekleştirir. - Veri Katmanı: Veritabanı işlemleriyle ilgilenir. 3. Her Katman İçin Geliştirme: Her katmanın sorumluluklarına uygun şekilde kodlama yapılır. 4. Katmanların Birleştirilmesi ve Test Edilmesi: Geliştirilen katmanlar birleştirilir ve tüm uygulamanın işlevselliği test edilir. 5. Yayına Hazır Hale Getirme: Uygulama, tüm testler tamamlandıktan sonra yayına hazır hale getirilir.

    Mimari API nedir?

    API (Application Programming Interface), farklı yazılım uygulamalarının birbirleriyle iletişim kurmasını ve veri paylaşmasını sağlayan bir dizi kural ve protokoldür. API mimarileri, bu iletişim ve veri alışverişinin nasıl gerçekleşeceğini belirler. İşte bazı yaygın API mimarileri: REST (Representational State Transfer). SOAP (Simple Object Access Protocol). GraphQL. gRPC. WebSocket. WebHook.

    Fastapi'de hangi tasarım desenleri kullanılır?

    FastAPI'de kullanılan bazı yazılım tasarım desenleri şunlardır: 1. Facade Pattern: Karmaşık bir sistemdeki alt sistemleri daha basit bir arabirimle sunarak API kullanıcılarına sadece gerekli olanları sunmayı amaçlar. 2. Builder Pattern: Nesnelerin karmaşık yapısını adım adım oluşturmayı sağlar, API kullanıcılarına nesneleri özelleştirme ve oluşturma konusunda esneklik sunar. 3. Observer Pattern: Bir nesnenin durumundaki değişiklikleri diğer nesnelerin izlemesine olanak tanır, asenkron etkileşimlerde ve olay tabanlı sistemlerde kullanılır. 4. Decorator Pattern: Bir nesnenin davranışını dinamik olarak değiştirmeyi sağlar, API'lar aracılığıyla ek özellikler eklemek veya davranışları değiştirmek için kullanılabilir. 5. Adapter Pattern: Farklı arabirimlere sahip olan nesneleri birlikte çalışabilir hale getirir, API'lar arasında uyumluluk sağlamak için kullanılır. 6. Singleton Pattern: Sistem genelinde sadece bir örneği olan bir sınıfı uygular, belirli bir kaynağa veya hizmete tek bir erişim noktası sağlamak için kullanılır. 7. Strategy Pattern: Belirli bir algoritmanın veya davranışın soyut bir temsilini tanımlar, API kullanıcılarına farklı stratejileri uygulama esnekliği sağlar. Ayrıca, FastAPI'nin Dependency Injection sistemi de modülerliğin ve esnekliğin artmasına katkı sağlar.