3 katmanlı mimari, yazılımın belirli işlevsel alanlara göre ayrıldığı bir tasarım desenidir 3. Bu mimaride her bir katman, belirli bir işlevi yerine getirir ve diğer katmanlarla belirli arayüzler üzerinden iletişim kurar 34.
3 katmanlı mimarinin temel katmanları şunlardır:
- Sunum Katmanı (Presentation Layer) 12. Kullanıcı ile yazılım arasındaki etkileşimi sağlar 3. Kullanıcıdan gelen girdileri alır ve iş mantığı katmanına iletir, iş mantığı katmanından gelen çıktıları kullanıcıya sunar 3.
- İş Mantığı Katmanı (Business Logic Layer) 13. Yazılımın iş kurallarını ve mantığını içerir 3. Kullanıcıdan gelen girdileri işler, gerekli işlevleri yerine getirir ve sonuçları veri erişim katmanına iletir 3.
- Veri Erişim Katmanı (Data Access Layer) 13. Veri tabanına erişim işlemlerini yönetir 3. Verilerin okunması, yazılması, güncellenmesi ve silinmesi gibi işlemleri gerçekleştirir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: