• Buradasın

    Fastapi'de hangi tasarım desenleri kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    FastAPI'de kullanılan bazı yazılım tasarım desenleri şunlardır:
    1. Facade Pattern: Karmaşık bir sistemdeki alt sistemleri daha basit bir arabirimle sunarak API kullanıcılarına sadece gerekli olanları sunmayı amaçlar 1.
    2. Builder Pattern: Nesnelerin karmaşık yapısını adım adım oluşturmayı sağlar, API kullanıcılarına nesneleri özelleştirme ve oluşturma konusunda esneklik sunar 1.
    3. Observer Pattern: Bir nesnenin durumundaki değişiklikleri diğer nesnelerin izlemesine olanak tanır, asenkron etkileşimlerde ve olay tabanlı sistemlerde kullanılır 1.
    4. Decorator Pattern: Bir nesnenin davranışını dinamik olarak değiştirmeyi sağlar, API'lar aracılığıyla ek özellikler eklemek veya davranışları değiştirmek için kullanılabilir 1.
    5. Adapter Pattern: Farklı arabirimlere sahip olan nesneleri birlikte çalışabilir hale getirir, API'lar arasında uyumluluk sağlamak için kullanılır 1.
    6. Singleton Pattern: Sistem genelinde sadece bir örneği olan bir sınıfı uygular, belirli bir kaynağa veya hizmete tek bir erişim noktası sağlamak için kullanılır 1.
    7. Strategy Pattern: Belirli bir algoritmanın veya davranışın soyut bir temsilini tanımlar, API kullanıcılarına farklı stratejileri uygulama esnekliği sağlar 1.
    Ayrıca, FastAPI'nin Dependency Injection sistemi de modülerliğin ve esnekliğin artmasına katkı sağlar 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Facade tasarım deseni nedir?

    Facade tasarım deseni, karmaşık bir alt sisteme basitleştirilmiş bir arayüz sağlayan yapısal bir tasarım desenidir. Bu desenin amacı, kullanıcının veya müşterinin, alt sistemin iç detaylarını bilmeden tek bir basit arayüz üzerinden sisteme erişmesini sağlamaktır. Facade tasarım deseninin temel bileşenleri: - Facade (Ön Yüz): Alt sistemin giriş noktası olup, istemcilerin alt sistem işlevlerine tek bir noktadan erişmesini sağlar. - Subsystem Sınıfları: Alt sistemin işlevselliğini uygulayan sınıflardır. Kullanım alanları: - Dış API'lerin kullanımını basitleştirmek. - Farklı servislerin iletişimini tek bir arayüz altında toplamak. - Sistem bakımını ve genişletmeyi kolaylaştırmak.

    REST API'de hangi tasarım kalıpları kullanılır?

    REST API'de kullanılan bazı tasarım kalıpları şunlardır: 1. Resource-Oriented Architecture (ROA): API'yi kaynaklar etrafında modeller ve her kaynak benzersiz bir URL ile tanımlanır. 2. HATEOAS (Hypermedia as the Engine of Application State): API yanıtlarında hypermedia bağlantıları kullanarak istemcilerin dinamik olarak gezinmesini sağlar. 3. Statelessness: Her API isteği, tüm bilgileri içermelidir ve sunucu önceki istekleri hatırlamaz. 4. Versioning: API'nin sürümlendirilmesini yönetir, böylece değişiklikler mevcut müşterileri etkilemeden yapılabilir. 5. Pagination: Büyük veri kümelerini etkili bir şekilde yönetmek için sayfalandırma tekniği kullanılır. 6. Error Handling: Anlamlı hata mesajları ve standart HTTP durum kodları ile tutarlı bir hata işleme mekanizması uygulanır.

    RESTful API nasıl tasarlanır?

    RESTful API tasarımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kaynak Merkezli Tasarım: API, uygulamadaki kaynakları (örneğin, kullanıcılar, ürünler) temsil etmeli ve her kaynak benzersiz bir URI ile tanımlanmalıdır. 2. HTTP Metotlarının Kullanımı: GET, POST, PUT, DELETE gibi standart HTTP metodları kullanılarak kaynaklara erişim ve işlemler temsil edilmelidir. 3. Veri Temsili ve Formatı: Veriler JSON, XML gibi formatlarda temsil edilebilir ve istemci isteğine uygun formatı belirtebilir. 4. Yetkilendirme ve Kimlik Doğrulama: API'ye erişim, OAuth, JWT gibi mekanizmalar kullanılarak yetkilendirilmelidir. 5. Hata Yönetimi: Uygun HTTP durum kodları ile hata durumları bildirilmeli ve hata mesajları geliştiricilere yardımcı olacak şekilde ayrıntılı olmalıdır. 6. Versiyonlama: API güncellemeleri için sürümleme yapılmalı, sürüm numaraları URI'ye eklenmeli veya Accept başlığında belirtilmelidir. 7. İyi Dokümantasyon: API'nin kullanımı, istek ve yanıtlar, parametreler ve diğer detaylar hakkında kapsamlı bir dokümantasyon oluşturulmalıdır. 8. Performans ve Ölçeklenebilirlik: API'nin performansını artırmak için gereksiz veritabanı sorgularından kaçınılmalı, önbellekleme kullanılmalı ve isteklere uygun yanıtlar verilmelidir.

    Tasarım desenleri nelerdir?

    Tasarım desenleri, nesne yönelimli programlamada sıkça karşılaşılan sorunlara çözüm üretmek için geliştirilmiş esnek kalıplardır. Üç ana kategoride sınıflandırılırlar: 1. Yaratıcı (Creational) Tasarım Desenleri: Nesnelerin uygun ve verimli bir şekilde örneklenmesi ile ilgilenir. 2. Yapısal (Structural) Tasarım Desenleri: Sınıflar arasındaki ilişkiyi belirleyerek tasarımı kolaylaştırır. 3. Davranışsal (Behavioral) Tasarım Desenleri: Sınıflar arasındaki haberleşmelerin nasıl olması gerektiğini belirler.

    Mimari tasarım yaklaşımları nelerdir?

    Mimari tasarım yaklaşımları genel olarak beş ana kategoride toplanabilir: 1. Kullanıcı Merkezli Tasarım: Tasarım süreci, kullanıcıların ihtiyaçları, alışkanlıkları ve beklentileri etrafında şekillenir. 2. Sürdürülebilir Tasarım: Enerji verimliliği, çevre dostu malzeme kullanımı ve doğayla uyum bu yaklaşımın temelini oluşturur. 3. Biçim Takip Eden İşlev (Form Follows Function): Bir yapının formu, işlevini takip etmelidir; işlevsellik tasarımın temel belirleyicisidir. 4. Parametrik Tasarım: Bilgisayar destekli tasarım araçlarıyla geliştirilen bu yaklaşım, organik ve karmaşık geometrik formları mümkün kılar. 5. Kontekstüel Tasarım: Tasarımın, çevresiyle bütünleşmesini savunur ve projenin bulunduğu bölgenin tarihi, kültürel ve doğal özelliklerini dikkate alır.

    FastAPI katmanlı mimari nedir?

    FastAPI katmanlı mimari, Model-Controller-Service (MCS) olarak adlandırılan bir yazılım tasarım desenidir. Bu mimari, backend uygulamalarını üç ayrı katmana ayırarak daha sürdürülebilir ve ölçeklenebilir hale getirir: 1. Model Katmanı: Uygulamanın merkezi veri yapısını temsil eder ve veritabanı tablolarının şemalarını tanımlar. 2. Controller Katmanı: İş mantığını yönetir ve kullanıcı isteklerini işleyerek hizmet katmanına yönlendirir. 3. Service Katmanı: İş mantığını uygular ve hesaplamalar, dış API çağrıları gibi görevleri yerine getirir.