Excel'de toplama işlemini otomatik yapmak için Otomatik Toplam (AutoSum) özelliği kullanılabilir. Bunun için: 1. Toplamak istediğiniz sayıların yanındaki bir hücreyi seçin. 2. Giriş sekmesinde Otomatik Toplam'a tıklayın. 3. Enter tuşuna basın. Alternatif olarak, hücreyi seçip Alt + = tuşlarına basarak da Otomatik Toplam'ı kullanabilirsiniz. Ayrıca, formül kullanarak da toplama işlemi yapılabilir. Bunun için: 1. Formüller menüsünde İşlev Ekle'ye tıklayın. 2. İşlev seçme alanından TOPLAM (SUM) işlevini seçin. 3. Toplamak istediğiniz hücreleri seçin ve Enter'a basın. Otomatik Toplam, sayı sütununu toplamak için sütundaki son sayının hemen altındaki hücreye, bir sayı satırını toplamak için ise hemen sağdaki hücreye uygulanmalıdır.