• Buradasın

    Eta muhasebe programı banka entegrasyonu nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ETA muhasebe programının banka entegrasyonu için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Banka Hesap Kartı Açma: Banka modülünde "Banka Hesap Kartı" seçeneğine girilir, bilgiler doldurulur ve "Ek Bilgiler" sekmesinde muhasebe kodu alanına gerekli kod yazılır ve kayıt edilir 5.
    2. Banka Hareket Fişi: Banka modülünde "Servis", "Sabit Tanımlar" ve "Saha Tanımları" bölümüne girilir, fiş tipi seçilir ve gerekli alanlar belirlenerek kayıt edilir 5.
    3. Entegrasyon Tanımları: Banka hareket fişlerinin muhasebeye entegre olabilmesi için, banka kartlarında muhasebe kodlarının tanımlanması ve fiş tiplerinin muhasebe entegrasyon grubunun belirlenmesi gerekir 2. Bu, "Servis", "Sabit Tanımlar", "Muhasebe Bağlantıları" bölümünden yapılabilir 2.
    Ayrıca, Obifin gibi dış hizmet sağlayıcıları aracılığıyla da ETA banka entegrasyonu gerçekleştirilebilir 1.
    Entegrasyon süreci, işletmenin ihtiyaçlarına ve ETA Bankası'nın gereksinimlerine göre özelleştirilecektir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eta banka fişi nasıl kesilir?

    ETA'da banka fişi kesmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Banka modülüne giriş yapın: ETASQL ana menüden "Banka" modülü üzerinde Mouse ile çift tıklayın. 2. "Yeni Fiş" bölümünden ilgili fiş tipini seçin. 3. Fiş üst başlık bilgilerini doldurun: Fiş tarihi, evrak numarası, hesap kodu, fiş özel kodları ve muhtelif ek bilgileri girin. 4. Kalem bilgilerini işleyin: Banka hareket fişine ait kalem satırlarını grid bölümüne yazın. 5. Toplam bilgileri görüntüleyin: Banka hareket fişine ait toplam bilgileri kontrol edin. Bu işlemlerle, bankadan nakit çekilmesi, farklı banka hesaplarına ödeme ve tahsilat gibi işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

    Muhasebe entegrasyonu nedir?

    Muhasebe entegrasyonu, e-ticaret platformlarının muhasebe yazılımlarıyla otomatik ve kesintisiz veri alışverişi yapmasını sağlayan teknik bir çözümdür. Bu entegrasyon sayesinde sipariş, fatura ve finansal bilgiler manuel işlem gerektirmeden muhasebe sistemine aktarılır. Muhasebe entegrasyonunun bazı temel çalışma prensipleri: Ürün yönetimi. Stok ve fiyat yönetimi. Sipariş ve fatura yönetimi. Ayrıca, muhasebe entegrasyonu, farklı muhasebe sistemlerinin ve alt süreçlerin uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayarak işletmenin finansal süreçlerini etkileyen veri ve bilgilerin eşitlenmesini ve senkronizasyonunu da ifade eder.

    Eta muhasebe programı hangi modüllerden oluşur?

    ETA Muhasebe Programı aşağıdaki modüllerden oluşur: 1. Stok: Ürünlerin stok takibi ve yönetimi. 2. Cari: Müşteri ve tedarikçi hesapları. 3. Fatura: Fatura oluşturma ve işleme. 4. Çek/Senet: Çek ve senet işlemleri. 5. İrsaliye: İrsaliye takibi. 6. İmalat: Üretim süreçleri. 7. Bordro: Personel maaşları ve özlük işleri. 8. Kartoteks: Çeşitli veri dosyaları ve belgeler. 9. Bütçe: Bütçe planlama ve raporlama. 10. Pos Satış: POS cihazlarıyla satış işlemleri.

    Eta SQL banka modülünde hangi işlemler yapılır?

    ETA SQL banka modülünde aşağıdaki işlemler yapılabilir: 1. Banka Kartlarının Tanımlanması: İşletmenin çalıştığı banka hesapları için detaylı banka kartları tanımlanır. 2. Tahsilat ve Ödemelerin Kontrolü: Banka kartlarında en az ve en fazla tutar tanımlaması yapılarak tahsilat ve ödemeler kontrol altına alınır. 3. Kasa ve Cari Modülleri ile Entegrasyon: Banka işlemleri, kasa ve cari modülleri ile entegre edilir. 4. Kredi Kartı Tahsilatı: Kolay kredi kartı tahsilatı girişi ve kredi kartı tahsilatlarının takibi yapılır. 5. Bankalar Arası Virman: Bankalar arası virman işlemleri gerçekleştirilir. 6. Banka Ekstre ve Hareket Raporları: Banka bakiye ve analiz raporları, banka ekstre ve hareket raporları alınır. 7. Günlük, Haftalık ve Aylık Analizler: Günlük, haftalık ve aylık finansal analizler yapılır.

    Banka muhasebe kayıtları nasıl yapılır?

    Banka muhasebe kayıtları aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. Günlük Banka Ekstresi Alımı: İnternet bankacılığı sisteminden günlük banka ekstresi alınır. 2. Talimatların Kontrolü: Müdürlük makamı, gelen paraların hangi talimatlara ait olduğunu kontrol eder ve ödenmişse kapatma işlemi yapılır. 3. Hesaba Gelen Paraların Kaydı: Paralar, ilgili koda alınarak muhasebeleştirilir. 4. Muhasebe Onayı: Muhasebeleştirilen işlemler onaylanır ve yevmiyeleştirilir. 5. Finansal Tabloların Hazırlanması: Temel finansal tablolar (bilanço, kâr veya zarar tablosu, nakit akış tablosu) düzenlenir. Muhasebe kayıtları ayrıca, Türk Ticaret Kanunu, Vergi Usul Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre de yapılır.

    Banka işlemleri muhasebeleştirilirken hangi muhasebe kodu kullanılır?

    Banka işlemlerinin muhasebeleştirilmesinde kullanılan bazı muhasebe kodları şunlardır: 102 Bankalar. 770 Genel Yönetim Giderleri. 770.03 Banka İşlem Masrafları. Türkiye'de, Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan Tek Düzen Hesap Planı (TDHP), banka işlemlerinin muhasebeleştirilmesinde kullanılan kodların temelini oluşturur.

    Eta ne işe yarar?

    Eta, farklı alanlarda farklı işlevlere sahiptir: Lojistik ve taşımacılık: ETA (Estimated Time of Arrival), bir taşıma aracının veya sevkiyatın tahmini varış zamanını belirtir. Deniz taşımacılığı: ETB (Estimated Time of Berthing), gemilerin limana yanaşma zamanını tahmin eder. Proje yönetimi: ETC (Estimated Time of Completion), bir işin veya sürecin tamamlanma süresini tahmin eder. Güvenlik: ETA (Elektronik Seyahat Yetkilendirmesi), belirli ülkeler tarafından vize muafiyetli gezginler için güvenlik kontrolü ve giriş izni olarak kullanılır.