• Buradasın

    Ek-3 asansör periyodik kontrol raporu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ek-3 asansör periyodik kontrol raporu, asansörlerin periyodik kontrolü sonucunda düzenlenen ve sadece kontrolü yapılan asansör için geçerli olan rapordur 1.
    Bu rapor, aşağıdaki bilgileri içerir:
    • Asansöre ilişkin bilgiler: Ruhsat veya tescil belgesi, ruhsat veya tescil tarihi, ada/parsel numarası, CE işareti veya TSE işareti, standartlar, asansör cinsi, tipi, montaj yılı, seyir mesafesi, asansör ve makine motor seri numaraları, beyan yükü, kişi, kat ve durak sayısı 1.
    • Bina sorumlusuna ilişkin bilgiler: Adı ve soyadı, adresi, telefon ve e-posta adresi 1.
    • Bakım firmasına ilişkin bilgiler: Firma unvanı, adresi, telefon ve faks numaraları, e-posta, firma personelinin görevi 1.
    • Periyodik kontrol sonucunun değerlendirilmesi: Periyodik kontrol sonucunun tanımı, düzeltme süresi, asansörde tespit edilen uygunsuzluklar ve açıklamalar 1.
    Rapor, üç nüsha olarak düzenlenir ve sorumlu teknik yönetici tarafından onaylanır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asansör kontrol formu nereden alınır?

    Asansör kontrol formu, aşağıdaki kurumlardan temin edilebilir: TSE (Türk Standartları Enstitüsü). MMO (Makina Mühendisleri Odası). Asansör Kontrol Muayene Belgelendirme Eğitim ve Gözetim Tic. Ltd. Şti.. SDS Laboratuvar Kalite Kontrol Muayene Gözetim Denetim Hizmetleri Sanayi Ticaret Limited. Femko Uluslararası Teknik Kontrol Eğitim Belgelendirme Ltd. Şti.. Formların nasıl doldurulacağına dair detaylı bilgi, ilgili kurumların web sitelerinde mevcuttur.

    Asansör kontrol raporu kaç yıl geçerli?

    Asansör kontrol raporunun (periyodik kontrol raporu) geçerlilik süresi bir yıldır, yani yılda en az bir defa yenilenmesi gerekir. Asansörlerin periyodik kontrolü, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca yetkilendirilmiş ve ilgili idare ile protokol imzalayan A Tipi Muayene Kuruluşu tarafından yapılır.

    Asansör kontrol raporunda nelere bakılır?

    Asansör kontrol raporunda aşağıdaki unsurlara bakılır: Asansör güvenlik aksamları, makina, kılavuz ray, kabin, halat ve bağlantı elemanları. Asansör güvenlik tertibatı ve tampon gibi donanımlar. Durak kapısı kilidi, sıkışma kontağı, kabin kapısı, durma hassasiyeti, telli veya lamine cam, acil aydınlatma ve haberleşme. Asansör kontrol raporu, EK-7 formatına uygun olarak muayene mühendisi tarafından elektronik ortamda oluşturulur ve onaylanır.

    Asansör kontrol formu kim tarafından doldurulur?

    Asansör kontrol formunu A tipi muayene kuruluşu doldurur. Periyodik kontrol, asansörün bakımını üstlenen asansör monte edenin veya onun yetkili servisinin nezaretinde gerçekleştirilir ve kontrol sonuçları bu kuruluşlar tarafından değerlendirilir. Bina sorumlusu ise asansörün güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla yılda en az bir defa periyodik kontrol yapılmasını sağlar ve ilgili raporun kendisine iletilmesini talep eder.

    Asansör bakım raporu kim tarafından hazırlanır?

    Asansör bakım raporu, asansör monte eden veya onun yetkili servisi tarafından hazırlanır. Bu rapor, bina sorumlusu ile yapılan bakım sözleşmesi sonrasında, asansörün mevcut durumuna ilişkin detaylı bir şekilde düzenlenir.

    Asansör muayene raporu nasıl okunur?

    Asansör muayene raporunun nasıl okunacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, asansör muayene raporlarında yer alan etiketlerin anlamları şu şekildedir: Yeşil etiket: Asansörün kullanımının can ve mal güvenliği açısından uygun olduğunu gösterir. Mavi etiket: Asansörde tespit edilen uygunsuzlukların bir sonraki periyodik kontrole kadar bina sorumlusunca giderilmesi gerektiğini belirtir. Sarı etiket: Düzeltme süresi içerisinde uygunsuzluğu giderilmeyen asansörün ilgili idare tarafından mühürlenerek hizmetten men edileceğini ifade eder. Kırmızı etiket: Asansörün kullandırılamayacağını ve bina sorumlusu tarafından 60 gün içinde güvenli hale getirilmesi gerektiğini gösterir. Asansör muayene raporlarına, ilgili kuruluşların web sitelerinden rapor sorgulama modülleri aracılığıyla ulaşılabilir.

    Asansör bakım raporu kaç günde çıkar?

    Asansör bakım raporunun kaç günde çıkacağı, asansörün durumuna ve yapılan kontrollerin türüne bağlıdır. Periyodik kontrol raporu: Periyodik kontrol raporunun onaylandığı tarihten itibaren en geç üç işgünü içerisinde bina sorumlusuna ve asansör monte edene veya onun yetkili servisine iletilir. Takip kontrolü: Kırmızı veya sarı renkli bilgi etiketi iliştirilmiş asansörlerde, takip kontrolü periyodik kontrol raporunun ilgili taraflara iletilmesinden sonra en fazla on iki ay (mavi etiket) veya altmış gün (kırmızı/sarı etiket) içinde yapılır. Asansör bakım raporunun tam olarak kaç günde çıkacağı, bu süreçlerin tamamlanmasına bağlı olarak değişir.