• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi), Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından kurulan, çevre mevzuatı kapsamında tesis, firma ve şahısların yükümlülüklerini yerine getirmelerini kolaylaştıran uygulamalara giriş yapabildiği çevrim içi bir platformdur 15.
    EÇBS'nin bazı kullanım amaçları:
    • atıkların kontrolünün sağlanması ve geri dönüşüme katkı sunulması 1;
    • kimyasal atıkların kayıtlarının yapılması ve kontrol edilmesi 1;
    • sera gazlarının zararlı etkilerinin izlenmesi ve raporlanması 1;
    • hurda araçların sisteme kaydının yapılarak dönüştürülebilir maddelerinin kullanımının sağlanması 1.
    EÇBS'de bulunan bazı modüller:
    • Ambalaj Bilgi Sistemi 25;
    • Atık Yönetim Uygulaması 25;
    • Sıfır Atık Bilgi Sistemi 25;
    • Merkezi Laboratuvar Belirleme Sistemi 25;
    • Kirlenmiş Sahalar Bilgi Sistemi 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EÇBS sistemi nedir?

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi), Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından oluşturulan, çevre mevzuatı kapsamında tesis, firma ve şahısların yükümlülüklerini yerine getirmelerini kolaylaştıran çevrim içi bir platformdur. EÇBS'nin bazı işlevleri: atıkların kontrolünün sağlanması ve geri dönüşüme katkı sunulması; atıkların kaynaklarına göre ayrı toplanmasının sağlanması; kimyasal atıkların kayıtlarının yapılması ve kontrol edilmesi; sera gazlarının zararlı etkilerinin izlenmesi ve raporlanması; hurda araçların sisteme kaydının yapılarak dönüştürülebilir maddelerinin kullanımının sağlanması. EÇBS'ye, T.C. kimlik numarası tanımlı olan firma yetkilisi, e-Devlet uygulaması üzerinden giriş yapabilir.

    Ecbs kayıt nasıl yapılır?

    EÇBS (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. ecbs.cevre.gov.tr adresine gidin. 2. "Vatandaş Girişi" ekranından e-Devlet şifrenizle giriş yapın. 3. "Sisteme Giriş Yap" butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin. 4. "Kaydet" butonuna basarak, kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın. 5. Şahsınıza açılan sayfada "Hesap (Firma/Kurum)" sayfasına girin. 6. Sağ üstte bulunan "Yeni Hesap (Firma/Kurum)" butonuna tıklayın. 7. Hesap tipi seçimini yaparak, vergi numarası ve vergi dairesi bilgilerini girin. 8. Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin. 9. UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin. 10. Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin. 11. Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 12. Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin. 13. "Başvuru Tamamla" butonuna basın. 14. İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize gelen doğrulama linki ile e-posta adresinizi doğrulayın. 15. Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alarak, kaşe ve imzalı olarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'ne elden veya posta yoluyla ulaştırın. EÇBS başvurusu, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünce onaylandığında, kurum e-devlet sistemi üzerindeki hesapta "onaylı" olarak görünecektir.

    CBS ve GIS aynı mı?

    Evet, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemi) ve GIS (Geographical Information Systems) aynı anlama gelir. CBS, İngilizce "Geographical Information Systems" ifadesinin Türkçe karşılığıdır.