E-İmzanızın kilitlenmesi durumunda aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
- PIN Kodu Hatası: Eğer PIN kodunu yanlış girdiyseniz, PUK kodu ile sıfırlama işlemi yapabilirsiniz 14. Bunun için e-imza yönetim yazılımını kullanarak yeni bir PIN belirleyebilirsiniz 1. Ayrıca, e-imza sağlayıcınızın PIN sıfırlama yazılımını da kullanabilirsiniz 1.
- Sertifika Süresi: E-imza sertifikanızın süresi dolmuşsa, yenileme başvurusu yapmanız gerekmektedir 13. Bu işlemi, yetkili e-imza sağlayıcınızın web sitesi üzerinden online olarak gerçekleştirebilirsiniz 1.
- Cihaz Arızası: E-imza cihazınız fiziksel olarak hasar görmüş veya tanınmıyorsa, sürücülerini güncelleyin veya farklı bir bilgisayarda deneyin 13. Sorun devam ederse, sağlayıcınıza başvurarak yeni bir cihaz talep edin 1.
- Teknik Destek: Tüm bu adımlara rağmen sorun çözülmezse, e-imza sağlayıcınızın müşteri hizmetleriyle iletişime geçerek bloke kaldırma talebinde bulunun 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: