• Buradasın

    E-Güven e-imzamı kaybettim ne yapmalıyım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-Güven e-imzanızı kaybettiyseniz, iptal için hemen E-GÜVEN ile iletişime geçmeniz gerekmektedir 2. Sonrasında, başvuru ve ödeme işlemlerini tekrarlayarak yeni e-imzanızın oluşturulmasını talep edebilirsiniz 2.
    E-imza başvuru ve yenileme işlemleri için E-Güven'in resmi web sitesi olan e-guven.com ziyaret edilebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-imzada sertifika sorunu neden olur?

    E-imzada sertifika sorununun birkaç nedeni olabilir: Yeni sertifika uyumsuzluğu. Yazılım veya donanım uyumsuzluğu. Sürenin dolması. İptal veya iptal kontrolü hatası. Sertifika sorunlarının çözümü için antivirüs programlarının kapatılması, sertifika deposunun güncellenmesi veya java 32 bit'in yüklenmesi gibi adımlar izlenebilir.

    E-imzanın şifresini unuttum ne yapmalıyım?

    E-imzanın şifresini unutmak durumunda yapılması gerekenler, kullanılan e-imza sağlayıcısına göre değişiklik gösterebilir. Kamu SM (e-imza.gov.tr) üzerinden e-imza şifresi sıfırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr adresine gidilir. 2. Sağ üst köşedeki "Online İşlemler" menüsüne tıklanır. 3. Giriş butonuna tıklanır. 4. E-imza'lı giriş veya E-Devlet üzerinden giriş seçeneklerinden E-Devlet ile giriş seçilir. 5. T.C. kimlik numarası ve E-Devlet parolası yazılır. 6. Sol üst köşedeki "NES İşlemleri" seçeneği seçilir. 7. Sol alt köşedeki "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" butonuna tıklanır. 8. Ekrandaki yönergeler takip edilerek yeni PIN kodu belirlenir ve değiştirilir. Alternatif olarak, E-Tuğra üzerinden şifre sıfırlamak için YouTube'da "E-İmza Şifremi Unuttum Şifre Yenileme (E-Tuğra)" başlıklı video izlenebilir. Ayrıca, e-imza sağlayıcısının müşteri hizmetleri ile iletişime geçmek veya teknik destek biriminden yardım almak da mümkündür.

    E-imza ve e-güven aynı mı?

    Hayır, e-imza ve e-güven aynı değildir. E-imza, elektronik ortamda oluşturulan dokümanların imzalanmasında kullanılan ve elektronik işlemlerde gönderilen bilginin gönderim sırasında değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantileyen sayısal verilerdir. E-Güven ise, elektronik ortamda ticari işlemlerin ve bilgi alışverişinin güvenli biçimde yapılabilmesi için elektronik sertifika üreten ve BTK tarafından yetkilendirilmiş, Türkiye’nin ilk Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısıdır. E-imza, e-güven tarafından sunulsa da, e-güven ve e-imza aynı kavramı ifade etmez.

    E-imza nasıl iptal edilir?

    E-imza iptali için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kamu SM (Kamu Sertifikasyon Merkezi) üzerinden iptal işlemi yapmak için, www.kamusm.gov.tr web sitesine girip Online İşlemler alanından e-Devlet ile sisteme giriş yapılmalıdır. 2. Sisteme giriş yaptıktan sonra, "Mali Mühür Elektronik Sertifika İşlemleri"ne tıklanarak kurum bilgileri doldurulmalıdır. 3. Birden fazla sertifika varsa, seri numarasına göre kontrol edilerek sertifika bulunmalı ve "Sertifikamı İptal Et" butonu tıklanmalıdır. Ayrıca, 444 5 576 numaralı çağrı merkezi üzerinden de sertifika iptali gerçekleştirilebilir.

    E güven e-imzayla hangi işlemler yapılır?

    E-Güven e-imza ile yapılabilecek işlemlerden bazıları şunlardır: e-Devlet uygulamaları. UYAP (Ulusal Yargı Ağı Projesi). Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi (KEP) başvuru işlemleri. EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) işlemleri. e-Haciz Projesi (Sosyal Güvenlik Kurumu) işlemleri. POLNET (Polis Bilgisayar Ağı) işlemleri. GİMOP (Gümrük İdarelerinin Modernizasyonu Projesi) işlemleri. TPE (Türk Patent Enstitüsü) işlemleri. RTÜK (Radyo ve Televizyon Üst Kurulu) işlemleri. Marka patent başvuruları. Uzlaştırmacı başvuruları. Yabancıların çalışma izinleri başvuruları. Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde. e-ÇED (Çevre Etki Değerlendirmesi). Kurumlar arası iletişim sağlanması (Emniyet Müdürlükleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlükleri). MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) kapsamında ticari sicil işlemleri. MERNİS (Kimlik Numarası) işlemleri. e-Reçete Projesi, e-Nabız ve TİTCK Projesi (Sağlık Bakanlığı) işlemleri. e-OKUL (Milli Eğitim Bakanlığı) işlemleri. DMO (Elektronik satış uygulaması) işlemleri. TAKBİS (Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi) işlemleri. Banka talimatlarının gönderilmesinde. ÜTS (Ürün Takip Sistemi) işlemlerinde. Bilirkişi başvuruları. İhracat destek ödemesi başvuruları. Yetkilendirilmiş yükümlü başvuruları. İhalelere katılım.

    E-imzada sertifika bulunamadı ne demek?

    E-imzada "sertifika bulunamadı" hatası, farklı nedenlerden kaynaklanabilir: Aktivasyon aşamasında hata: Sertifika.egmsm.gov.tr adresinden sertifika iptali yapılarak yeni başvuru yapılabilir. Eksik liste hatası: polnet/e-imza adresindeki eksik liste kontrol edilmeli ve eksikler giderilmelidir. Java sürümü sorunu: Java 8.121 sürümü yüklü olmalıdır. Antivirüs programı: Antivirüs programı geçici olarak kapatılmalıdır. Bu adımlar sorunu çözmezse, e-imza sağlayıcısının destek ekibiyle iletişime geçilmesi önerilir.

    E-imza ne işe yarar?

    E-imza (elektronik imza), dijital belgeleri ve işlemleri fiziksel bir imza gibi onaylamak ve kimliği doğrulamak amacıyla kullanılan dijital bir araçtır. E-imzanın bazı kullanım amaçları: Kamu ve özel sektör işlemleri: e-Devlet uygulamaları, vergi ödemeleri, ticari sicil işlemleri, ihale süreçleri gibi alanlarda kullanılır. Bankacılık işlemleri: Elektronik para transferleri ve sözleşmelerin dijital olarak onaylanması gibi işlemlerde güvenliği artırır. Sağlık sektörü: Elektronik reçetelerin düzenlenmesi ve onaylanması. Eğitim sektörü: Öğrenci belgelerinin elektronik olarak imzalanması ve onaylanması. Hukuki işlemler: Sözleşmelerin ve diğer resmi belgelerin imzalanması. E-imza, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir ve dijital ortamda güvenli işlemler yapılmasını sağlar.