• Buradasın

    E-fatura portal imzalı giriş isteğiniz sunucuya iletiliyor ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "E-fatura portal imzalı giriş isteğiniz sunucuya iletiliyor" ifadesi, e-fatura portalına giriş yaparken karşılaşılan bir hata mesajıdır 12. Bu hata, genellikle Java önbelleğinin temizlenmesi veya farklı bir tarayıcı kullanılması gibi çözümlerle giderilebilir 12.
    • Java önbelleğini temizleme: Java ayarlarının açılış ekranındaki "Settings"e basıp "Delete Files"ı seçerek tüm seçenekleri temizlemek ve giriş uygulamalarını yeniden açarak tekrar giriş yapmayı denemek gerekir 1.
    • Farklı tarayıcı kullanma: Eğer Java ve tarayıcı uyumu doğruysa, İnternet Explorer gibi farklı bir tarayıcı ile giriş yapmayı denemek sorunu çözebilir 13.
    Bu adımlar sorunu çözmezse, vergi kimlik numarası ve unvan bilgileri ile efatura@gelirler.gov.tr adresine başvuru yapılabilir 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    E-fatura portalında hangi işlemler yapılır?

    E-fatura portalında yapılan bazı işlemler: Fatura oluşturma, gönderme ve alma. Taslak faturaları kaydetme. Gönderilen faturaları arşivleme. Gelen faturaları arşivleme. Adres defteri oluşturma. E-fatura portalını kullanmak için Gelir İdaresi Başkanlığı'na (GİB) kayıt yaptırmak gereklidir.

    E-fatura portalına giriş yapamıyorum ne yapmalıyım?

    E-Fatura Portalına giriş yapamama durumunda aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sistem Bakımı ve Sunucu Sorunları: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) e-fatura sistemlerini zaman zaman bakım için kapatabilir veya sunucu sorunları yaşanabilir. 2. Erişim Bilgileri ve Şifre: Doğru T.C. kimlik numarası ve şifreyle giriş yapıldığından emin olunmalıdır. 3. Tarayıcı ve Önbellek: Google Chrome veya Mozilla Firefox gibi farklı tarayıcılar denenmeli, ayrıca tarayıcı önbelleği temizlenmelidir. 4. Yazılım Güncellemeleri: Entegrasyon yazılımı kullanılıyorsa, yazılımın güncel olmaması sorunlara neden olabilir, bu yüzden yazılımın güncel olup olmadığı kontrol edilmelidir. Sorun devam ederse, GİB İnteraktif Vergi Dairesi Destek Hattı olan 444 0 189 ile iletişime geçilmelidir.

    E-fatura hata kodları nasıl düzeltilir e-imza?

    E-fatura hata kodlarını düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Mali mühür ve elektronik imza kontrolü: 1170 (mali mühür veya elektronik imza geçersiz) hatası için bu belgelerin geçerliliğini kontrol etmek gerekir. Kullanıcı yetkileri: 1171 (gönderici birim yetkisi yok) ve 1172 (posta kutusu yetkisi yok) hataları için kullanıcı tanımlamalarının doğru ve güncel olduğundan emin olunmalıdır. Adres bilgileri: 1180 (adres kontrol edilmedi) ve 1181 (adres bulunamadı) hataları için gönderici ve alıcı bilgilerinin doğru girildiğinden emin olunmalıdır. Dosya formatı: 1132 (XML dosyası değil) hatası için zarf içindeki dosyanın .xml formatında olduğundan emin olunmalıdır. Zarf ID: 1141 (zarf ID yok) hatası için zarf ID alanının dolu olduğundan emin olunmalıdır. Hata kodları devam ederse, e-fatura teknik destek birimiyle iletişime geçilmesi önerilir.

    Gib E-Fatura Portalına Nasıl Giriş Yapılır?

    Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) e-Fatura portalına giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Portal Adresine Erişim: Tarayıcıya portal.efatura.gov.tr/efatura adresi yazılır. 2. Elektronik İmza Uygulaması: "Elektronik imza uygulaması başarı ile yüklendi. Elektronik imza ile sisteme giriş işlemine başlamak için aşağıdaki butonu tıklayınız." butonuna basılır. 3. Akıllı Kart Bilgileri: Akıllı kartın işlemcisi seçilir ve akıllı kart şifresi girilir. 4. Sertifika Seçimi: İmza için kullanılacak sertifika seçilir. 5. Onaylama: "İmzala" butonuna basılarak sisteme giriş yapılır. Portalın çalışması için bilgisayarda Java'nın (JRE) en az 1.6 versiyonunun yüklü olması gerekmektedir.