Buradasın
E-devletten e-bildirgeye nasıl başvurulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Devlet üzerinden e-bildirge başvurusu yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- e-Bildirge Formunu Temin Etmek: Sosyal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) resmi web sitesinden veya doğrudan ilgili sigorta il müdürlüğünden e-bildirge başvuru formunu temin edin 2.
- Formu Doldurmak: Temin ettiğiniz formu eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurun. Form, işveren, işveren vekili veya işveren adına işlem yapmaya yetkili kılınmış kişiler tarafından doldurulabilir 23.
- Gerekli Belgeleri Hazırlamak: Form ile birlikte formda talep edilen diğer gerekli belgeleri (işverenin kimlik fotokopisi, imza sirküleri vb.) hazırlayın 2.
- Sigorta İl Müdürlüğüne Başvurmak: Doldurmuş olduğunuz form ve ek belgelerle birlikte, iş yerinizin bağlı olduğu sigorta il müdürlüğüne şahsen başvurun 23.
- Kullanıcı Kodu ve Şifre Almak: Başvurunuzun onaylanması ve işlemlerin tamamlanmasının ardından, SGK tarafından size özel bir kullanıcı kodu ve şifre verilecektir 23.
Bu bilgilerle e-bildirge portalına giriş yaparak, işçi sigorta primleri ve diğer bildirimleri elektronik olarak gönderebilirsiniz 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: