• Buradasın

    e-İmza ile e-devlet girişi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-imza ile e-devlet girişi yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
    1. turkiye.gov.tr adresine giriş yapılır ve sağ üst kısımda bulunan "Giriş Yap" yazan yere tıklanır 5.
    2. Açılan ekranda "Elektronik imza" yazan yere giriş yapılır 5.
    3. Karşımıza çıkan ekrana T.C. Kimlik no ve güvenlik kelimesi yazılarak "Devam Et" butonuna tıklanır 5.
    4. Açılan ekranda e-devlet e-imza uygulamasını indirmek için "tıklayınız" yazısına tıklanarak uygulama indirilir ve çalıştırılır 5.
    5. Tıklandığında sağ üst köşede inen "E-Devlet E-Imza Uygulaması" çalıştırılır ve ekrana gelen uygulamanın içerisine işlem kodu yazılır ve "Devam" butonuna basılır 5.
    6. Bir sonraki ekranda e-imza sahibinin kimlik bilgileri ekrana çıkar ve tekrar "Devam" butonuna basılır 5.
    7. Çıkan ekrana pin kodu (e-imza şifresi) yazılarak "İmzala" butonuna basılır ve işlem tamamlanır 5.
    E-imza ile e-devlet girişi yapabilmek için bilgisayarda 32 bit Java yüklü olması gerekmektedir 5.
    E-imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır 1. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere btk.gov.tr adresinden ulaşılabilir 1.
    e-Devlet Kapısı sistemi, güvenlik amaçlı olarak elektronik sertifika kullanmaktadır 1. Erişimin güvenli olup olmadığı adres çubuğunda yer alan adresin http değil https ile başlamasından ve tarayıcı uygulamasındaki kilit resminden anlaşılabilir 1.
    Ayrıca, e-devlet üzerinden iki aşamalı giriş seçeneğini aktif ederek e-imza, mobil imza veya T.C. kimlik kartı ile giriş yapılması durumunda beyan edilecek telefon numarası sadece SMS ile doğrulanarak kimlikle doğrulanmış telefon numarası haline getirilebilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    NES e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    NES e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. turkiye.gov.tr adresine gidilir. 2. Giriş seçenekleri arasından "Elektronik İmza" seçilir. 3. Masaüstünde bulunan e-imza uygulaması açılır ve ekrandaki işlem kodu girilir. 4. İmzalama işlemi gerçekleştirilir. Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından (ESHS) temin edilebilir. NES e-imza ile giriş yapma hakkında daha fazla bilgi için Kamu SM'nin online işlemler sayfası ziyaret edilebilir.

    E-devletten e-imza nasıl aktif edilir?

    e-Devlet üzerinden elektronik imza (e-imza) aktivasyonu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet giriş sayfasında "e-Kayıt Onay İşlemleri (BTK)" seçeneğine tıklayın. 2. Arama butonuna "e-Kayıt" yazarak ilgili hizmeti seçin. 3. Listeden "Güvenli e-İmza" ve sertifika sağlayıcınızın adını seçin. 4. Bilgilerinizin doğruluğunu onayladığınızda sertifika aktivasyon işleminiz tamamlanmış olacaktır. e-Devlet üzerinden doğrudan e-imza başvurusu veya satın alımı yapılamaz; e-imza sertifikaları, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) aracılığıyla temin edilmelidir.

    e-Devlet şifresi ile e-imza aynı mı?

    e-Devlet şifresi ve e-imza farklı kavramlardır. e-Devlet şifresi, e-Devlet Kapısı'na giriş yapmak ve kişisel bilgilere erişim sağlamak için kullanılan bir kimlik doğrulama aracıdır. e-İmza ise elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir ve ıslak imza ile eşdeğer hukuki geçerliliğe sahiptir.

    e-Devlet NES işlemleri nasıl yapılır?

    e-Devlet üzerinden NES (Nitelikli Elektronik Sertifika) işlemleri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yapın. 2. E-Devlet Kapısına gidin. 3. NES İşlemleri menüsüne tıklayın. 4. PIN Oluşturma/Kilit Çözme butonuna basın. 5. Ekrandaki talimatları takip ederek E-imza Uygulamasını indirin ve kurun. 6. E-İmza uygulamasının açılması bekleyin. 7. Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırın veya tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayın ve "İleri" butonuna basın. 8. "Kilit Çözme Bilgilendirme" alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip edin. 9. Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu (Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra "PIN Kodunu Değiştir" butonuna tıklayın. 10. Açılan "SMS Onay" veya "WEB Parola" ekranında sizden istenen bilgileri girerek "Onay" butonuna tıklayın. Alternatif olarak, e-Devlet üzerinden NES başvurusu yapmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Kamu SM Online İşlemler sayfasına e-devlet şifresi ile giriş yapın. 2. "NES İşlemleri > Yetkili İşlemleri > Ön Başvuru İşlemleri" adımlarını takip edin. 3. Kurum çalışanlarına ait ön başvuruları başlatın. e-Devlet üzerinden NES işlemleri yaparken bir e-imza sorumlusuna danışılması önerilir.

    e-Devlet e-İmza hangi tarayıcıda çalışır?

    e-Devlet e-İmza uygulaması, Internet Explorer 11 ve üzeri tarayıcılarda çalışmaktadır. Ayrıca, e-imza uygulamasının çalışabilmesi için Java Runtime Environment (JRE) 1.6 veya üzeri sürümler, Firefox 2 veya üzeri, Google Chrome, Microsoft Edge gibi farklı web tarayıcıları da kullanılabilir. e-İmza uygulamasının hangi tarayıcıda çalıştığına dair kesin bilgi almak için, e-imza sağlayıcısının desteklendiği tarayıcı listesini kontrol etmek en doğru yaklaşım olacaktır.

    E-devlet'e giriş nasıl yapılır?

    E-devlet'e giriş yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet şifresi ile giriş. Mobil imza ile giriş. Elektronik imza ile giriş. T.C. kimlik kartı ile giriş. İnternet bankacılığı ile giriş. e-Devlet kapısına turkiye.gov.tr adresinden giriş yapılabilir.