E-devlet üzerinden EÇSB (Entegre Çevre Bilgi Sistemi) kaydı yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. https://ecbs.cevre.gov.tr/KullaniciIslemleri/Giris adresine gidin ve "Vatandaş girişi" ekranından e-devlet şifrenizle giriş yapın. 2. "Sisteme giriş yap" butonuna tıklayarak il/ilçe bilgilerinizi girin, diğer bilgileriniz e-devlet sisteminden otomatik olarak çekilecektir. 3. E-posta bilgilerinizi doğrulayın ve "Kaydet" butonuna basarak kullanıcı sözleşmesini okuyup onaylayın. 4. Şahsınıza açılan sayfada hesap (firma/kurum) sayfasına girin. 5. Sağ üstte bulunan "yeni hesap (firma/kurum)" seçeneğine tıklayın. 6. Hesap tipi olarak "kamu kurumu" seçimini yaparak, vergi no ve vergi dairesi bilgilerini girin. 7. Kuruluş tarihi ve varsa kurumunuza ait SGK numarasını girin. 8. UAVT (Ulusal adres Veri Tabanı) numarasını biliyorsanız girin, bilmiyorsanız "UAVT kodunu bilmiyorum" butonuna basarak adres bilgilerinizi girin. 9. Telefon, e-posta ve varsa KEP adresinizi girin. 10. Harita üzerinden konum bilgilerinizi seçin. 11. Kurumda yetkili olduğunuzu gösteren belgeyi yükleyin (kurum kimlik kartınız vb.). 12. "Başvuru tamamla" butonuna basın. 13. İletişim bilgileri kısmında girilen e-posta adresinize sistem tarafından gönderilen doğrulama linkine tıklayarak e-posta adresinizi doğrulayın. 14. Sistem tarafından otomatik oluşturulan formun çıktısını alarak, kaşe ve imzalı olarak "Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü"ne gönderin. EÇSB başvurunuz, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce onaylandığında e-devlet sistemi üzerindeki hesabınızda kurumunuz "onaylı" olarak görünecektir.