Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dijkstra algoritması, bir grafikteki tek bir başlangıç düğümünden diğer tüm düğümlere en kısa yolları bulmak için kullanılan bir algoritmadır 12.
Algoritmanın çalışma prensibi:
- Başlangıç düğümüne 0 mesafesi atanır, diğer düğümlerin mesafeleri ise sonsuz olarak ayarlanır 15.
- En kısa mesafeye sahip, henüz ziyaret edilmemiş düğüm, mevcut düğüm olarak seçilir 15.
- Mevcut düğümden komşu düğümlere olan mesafeler hesaplanır ve eğer yeni hesaplanan mesafe daha kısaysa güncellenir 15.
- Mevcut düğüm ziyaret edilmiş olarak işaretlenir ve tüm düğümler ziyaret edilinceye kadar 2. adıma dönülür 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: