• Buradasın

    Cari isimli programda alış faturasında adet ve ürün nasıl eklenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cari isimli programda alış faturasında adet ve ürün eklemek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Fatura Girişi: "Fatura İşlemleri" menüsünden "Alış Fatura Girişi" butonuna tıklanarak alış faturalarının listesi açılır 1.
    2. Yeni Fatura Oluşturma: İşlemler butonuna tıklayıp "Alış Faturası Oluştur" seçeneğini seçerek fatura giriş ekranı açılır 13.
    3. Ürün Seçimi: "Satır Ekle" butonu ile programda tanımlı stok listesinden ürün seçilip adet ve tutar bilgileri girilir, toplam tutar otomatik olarak gelir 13.
    4. Fatura Bilgileri: Fatura numarası, tarih, fatura türü, cari kod gibi bilgilerin girişi yapılır 1. Döviz işlemi seçeneği işaretlenirse döviz kuru otomatik olarak gelir 1.
    5. Kayıt İşlemi: Tüm bilgiler girildikten sonra "Kaydet" butonuna tıklanarak fatura kaydedilir ve cari kayıt işlemi tamamlanır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fatura kartı nasıl kullanılır?

    Fatura kartı, büyük veya küçük işletmelerin fatura bilgilerini içeren ve müşterilere dağıtmak için kullanılan bir karttır. Fatura kartının kullanımı: 1. Tasarım ve Baskı: İşletmenin logosu ve diğer bilgilerle özel olarak tasarlanıp basılır. 2. Dağıtım: Firma, bu kartları müşterilerine veya ilgili taraflara dağıtır. 3. Bilgi Güncelleme: Fatura kartı üzerindeki bilgiler, gerektiğinde güncellenebilir. Fatura kartı, müşterilere zaman kazandırarak doğru ve hızlı işlem yapmayı sağlar, ayrıca firmanın prestijini artırır.

    Fatura kartında hangi bilgiler olmalı?

    Fatura kartında bulunması gereken bilgiler, faturanın türüne göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak bir faturada şu bilgiler yer almalıdır: Fatura ibaresi. Düzenlenme tarihi, seri ve sıra numarası. Maliye Bakanlığı ibaresi veya noter tasdik mührü. Faturayı düzenleyenin adı, varsa şirket unvanı, iş adresi, bağlı olduğu vergi dairesi ve hesap numarası. Alıcının (müşterinin) adı, ticaret unvanı, adresi, varsa vergi dairesi ve hesap numarası. Malın ve hizmetin türü, miktarı, birim fiyatı ve tutarı. Satılan malların teslim tarihi ve irsaliye numarası. Kaşe ve imza. Ayrıca, e-faturalarda düzenlenme tarihi ve belge numarası, e-faturayı düzenleyenin ve müşterinin adı, malın veya işin nevi, vergi türü, oranı ve tutarı gibi bilgilerin de bulunması zorunludur.

    Fatura kartı nasıl tasarlanır?

    Fatura kartı tasarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Logo ve Tasarım: Fatura kartında kullanılacak logonun yüksek kaliteli olmasına ve zemin rengi ile tasarım arasındaki uyumun göz önünde bulundurulmasına özen gösterilmelidir. 2. Online Araçlar: Canva gibi online araçlar kullanılarak fatura kartı tasarlanabilir. 3. Profesyonel Destek: Tasarım konusunda destek almak için bir grafik tasarımcıyla iletişime geçilebilir. Fatura kartı tasarımı için hizmet veren bazı siteler şunlardır: baskiyap.com; pikasis.com. Fatura kartı tasarlarken, üzerinde yer alması gereken zorunlu bilgiler (firma ve müşteri bilgileri, fatura numarası, satılan malın veya hizmetin türü, tutarı vb.) göz önünde bulundurulmalıdır.

    Cari hesap takibi nasıl yapılır?

    Cari hesap takibi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Cari hesap defteri: Borç ve alacakların kaydedildiği üç bölümlü (alacaklar, borçlar, vergiler) bir defterdir. Excel ve tablolama programları: Her müşteri ve tedarikçi için ayrı cari hesap kartları oluşturularak veriler işlenip analiz edilebilir. Cari hesap takip yazılımları: Analiz ve rapor işlemlerini kısa sürede gerçekleştiren, farklı işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik yazılımlardır. Cari hesap takibini, işletme bünyesinde bu görevle yetkilendirilmiş bir personel veya küçük işletmelerde işletme sahibi yapabilir. Cari hesap takibi, işletmenin nakit akışını yönetmek ve ticari işlemlerini etkin bir şekilde takip etmek için önemlidir.

    Cari liste nasıl hazırlanır?

    Cari liste hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Cari Listesi Ekranına Erişim: "Cariler" menüsünden "Cari Listesi" seçeneğine tıklanarak kayıtlı cari hesaplar görüntülenebilir. 2. Düzenleme ve Ekleme: Sağ kısımda bulunan "Düzenle" butonu ile cari kayıtlar düzenlenebilir, "Yeni Adres Ekle" butonu ile yeni adresler eklenebilir. 3. Raporlama: Sağ üst kısımda bulunan "Excel/PDF" seçenekleri ile liste bilgisayara kaydedilebilir. 4. Filtreleme ve Arama: "Filtreleme" ikonu kullanılarak görüntülenmek istenen cariye ait kolonlar açılıp kapatılabilir, "Detaylı Arama" butonu ile ilgili cari bilgileriyle filtrelenerek görüntülenebilir. Ayrıca, Excel programı kullanılarak da cari hesap kartları oluşturulup her bir müşteri için ayrı alanlar açılarak sanal ortamda kayıt tutulabilir. Cari liste hazırlama için kullanılan bazı programlar şunlardır: Sentos; KolayBi'.