Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bunker yakıtın karışık olmasının nedeni, farklı gemi türleri ve operasyon ihtiyaçlarına uygun çeşitli yakıtların gerekmesidir 3. Her bir yakıt türünün kendine özgü özellikleri bulunur ve kullanım alanı ile deniz aracının özelliklerine en uygun yakıt, bu seçenekler arasından seçilir 3.
Bazı bunker yakıt türleri:
- IFO (Intermediate Fuel Oil) 3. Viskozite açısından orta düzeyde bir yapı sunar ve genellikle düşük maliyetlidir 3.
- MGO (Marine Gas Oil) 3. Düşük kükürt oranına sahip olup, çevre dostu bir seçenektir 3.
- HFO (Heavy Fuel Oil) 3. Daha yüksek viskoziteye sahip ağır bir yakıttır ve yüksek enerji yoğunluğu sayesinde uzun seferler için ekonomik bir çözümdür 3.
- LNG (Liquefied Natural Gas) 3. Temiz yanan ve karbon emisyonu düşük olduğu için çevre dostu bir seçenektir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: