• Buradasın

    Boğaz köprüsünün ayakları neden kaymaz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boğaz Köprüsü'nün ayaklarının kaymasını önleyen unsur, kaymaz plakalar veya özel temel sistemleri olabilir. Ancak, bu konuda kesin bilgi bulmak mümkün olmadı.
    Boğaziçi Köprüsü'nün ayaklarının, birbirlerine kaynaklanarak bağlanmış ünitelerden oluştuğu ve bu ünitelerin yüksekliğinin 3 m, genişliğinin 28 m olduğu belirtilmiştir 1. Ayaklar, denizin içinde yer alan iki ayağa oturmaktadır 1.
    Daha fazla bilgi için köprünün inşaatını gerçekleştiren Freeman, Fox and Partners adlı İngiliz firmasıyla veya projeyi hazırlayan Steinman, Boynton, Granquist and London gibi mühendislik firmalarıyla iletişime geçilmesi önerilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Boğaz köprüsü neden 2 ayak üzerine yapıldı?

    İstanbul Boğazı'ndaki köprülerin iki ayak üzerine kurulmasının nedeni, kullanılan köprü tipine bağlıdır. Örneğin, Boğaziçi Köprüsü (15 Temmuz Şehitler Köprüsü), asma köprü olarak tasarlanmıştır ve bu tür köprülerde ayaklar, tabliyeyi ana kablolara asmak için kullanılır. Diğer bir örnek olarak, germe bant beton sistemi ile yapılması önerilen Dyckerhof und Widmann firmasının projesi de iki ayak üzerine kuruluydu. Tarih boyunca önerilen bazı köprü projeleri ise, örneğin Pers Kralı I. Darius'un salları yan yana dizerek oluşturduğu köprü, geçici ve tek açıklıklı bir yapı olduğu için iki ayak gerektirmiyordu.

    Köprülerde ayaklara ne denir?

    Köprülerde ayaklara "pier" veya "ayak mili" (pier shaft) denir. Ayrıca, köprü ayaklarını tanımlamak için kullanılan bazı diğer terimler şunlardır: Kavalet: Köprü montaj ve yapımı için kullanılan iskele. Domuzdamı: Ahşap azmanların üst üste konulması ile teşkil edilen iskele. Radye: Köprü ve menfez ayakları arasına yapılan grobeton döşeme. Brit: Radye uçlarında oyulmayı önleyici duvarcıklar.

    Boğaz Köprüsü neye sabitlendi?

    Boğaziçi Köprüsü, denizin içinde yer alan iki ayağa sabitlenmiştir. Her bir ayak, iki yana doğru yelpaze gibi açılan, 150 m uzunluğunda ikişer konsol oluşturmaktadır. Köprünün tabliyesi, taşıyıcı ana kablolara eğik düzenlenmiş askı kablolarıyla bağlanmıştır.