• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AYKOME (Alt Yapı Koordinasyon Merkezi), büyükşehir dahilindeki altyapı hizmetlerini etkili ve koordinasyon içinde yürütmek amacıyla çeşitli görevler üstlenir 135:
    • Yatırım programlarının hazırlanması: Yatırımcı kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılacak altyapı yatırımları için taslak programları birleştirerek kesin program haline getirir 135.
    • Koordinasyonun sağlanması: Alt yapı programlarının hazırlanmasında taslakların birleştirilip kesinleştirilmesinde üst yapı program ve çalışmaları ile koordinasyonu sağlar 135.
    • Ortak programların oluşturulması: Kesin programlarda birden fazla kurum ve kuruluşlar tarafından aynı anda yapılması gerekenleri ortak programa alır 135.
    • Hesap oluşturulması: Ortak programa alınan altyapı hizmetlerinin gerçekleştirilmesi için "Alt Yapı Yatırım Hesabı" adı altında bir hesap oluşturur 135.
    • Kontrol ve denetim: Ortak programa alınmayan yatırımların ilgili kurumlar tarafından yapılmasını sağlar ve bu programların uygulanıp uygulanmadığını kontrol eder 135.
    • Acil durum izinleri: Kazı yapmanın yasak olduğu tarihlerde acil durumlar için yetki verir 135.
    • İzin ve ruhsat verme: Altyapı ile ilgili kazı yapacak gerçek ve tüzel kişilere izin ve kazı ruhsatı verir 135.
    • Malzeme standartlarının belirlenmesi: Tüm kuruluşların kent içinde kullanacakları malzemelerle ilgili standartları belirler 135.
    • UKOME ile işbirliği: Gerekli görülen konularda UKOME ile işbirliği yapar 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aykome yönetmeliği nedir?

    AYKOME yönetmeliği, Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliği'dir. Bu yönetmelik, büyükşehir belediyesi bünyesinde kurulan Alt Yapı Koordinasyon Merkezi ile Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin çalışma usul ve esaslarını düzenler. AYKOME yönetmeliklerine şu sitelerden ulaşılabilir: resmigazete.gov.tr; mevzuat.gov.tr; mugla.bel.tr; tekirdag.bel.tr.