AYKOME (Alt Yapı Koordinasyon Merkezi), büyükşehir dahilindeki altyapı hizmetlerini etkili ve koordinasyon içinde yürütmek amacıyla çeşitli görevler üstlenir: Yatırım programlarının hazırlanması: Yatırımcı kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılacak altyapı yatırımları için taslak programları birleştirerek kesin program haline getirir. Koordinasyonun sağlanması: Alt yapı programlarının hazırlanmasında taslakların birleştirilip kesinleştirilmesinde üst yapı program ve çalışmaları ile koordinasyonu sağlar. Ortak programların oluşturulması: Kesin programlarda birden fazla kurum ve kuruluşlar tarafından aynı anda yapılması gerekenleri ortak programa alır. Hesap oluşturulması: Ortak programa alınan altyapı hizmetlerinin gerçekleştirilmesi için "Alt Yapı Yatırım Hesabı" adı altında bir hesap oluşturur. Kontrol ve denetim: Ortak programa alınmayan yatırımların ilgili kurumlar tarafından yapılmasını sağlar ve bu programların uygulanıp uygulanmadığını kontrol eder. Acil durum izinleri: Kazı yapmanın yasak olduğu tarihlerde acil durumlar için yetki verir. İzin ve ruhsat verme: Altyapı ile ilgili kazı yapacak gerçek ve tüzel kişilere izin ve kazı ruhsatı verir. Malzeme standartlarının belirlenmesi: Tüm kuruluşların kent içinde kullanacakları malzemelerle ilgili standartları belirler. UKOME ile işbirliği: Gerekli görülen konularda UKOME ile işbirliği yapar.