Arduino OLED nasıl kullanılır?
Arduino ile OLED kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli Bileşenlerin Bağlanması: OLED ekran, Arduino'ya I2C protokolü üzerinden bağlanmalıdır. 2. Kütüphanelerin Yüklenmesi: OLED ekran ile çalışmak için `Adafruit_SSD1306` ve `Adafruit_GFX` kütüphaneleri Arduino IDE'ye yüklenmelidir. Bunun için: - Arduino IDE'de `Sketch > Library > Manage Libraries` yolunu izleyin. - Arama kutusuna sırasıyla `SSD1306` ve `GFX` yazıp kütüphaneleri yükleyin. 3. Arduino Kodu: OLED ekranı programlamak için aşağıdaki adımları içeren bir kod yazılmalıdır: - `#include <Wire.h>`, `#include <Adafruit_GFX.h>` ve `#include <Adafruit_SSD1306.h>` başlık dosyalarını ekleyin. - Ekranın genişliğini ve yüksekliğini piksel cinsinden tanımlayın (örneğin, `SCREEN_WIDTH 128` ve `SCREEN_HEIGHT 64`). - `Adafruit_SSD1306 display(SCREEN_WIDTH, SCREEN_HEIGHT, &Wire, -1);` komutuyla OLED ekran nesnesi oluşturun. - `setup()` fonksiyonunda seri bağlantıyı başlatın ve OLED ekranını `display.begin(SSD1306_SWITCHCAPVCC, 0x3C);` komutuyla başlatın (0x3C, ekranın adresidir). - `display.clearDisplay()` komutuyla tamponu temizleyin. - `display.setTextSize(1)`, `display.setTextColor(WHITE)`, `display.setCursor(x,y)` ve `display.println("Hello, world!")` komutlarıyla metin ve grafik işlemleri yapın. - `display.display()` komutuyla değişiklikleri ekranda gösterin. Bu adımları takip ederek,
Arduino OLED nasıl kullanılır?