• Buradasın

    Aksaray Belediyesi Kent Bilgi Sistemi Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aksaray Belediyesi Kent Bilgi Sistemi (KBS), Aksaray Belediyesi'nin de içinde bulunduğu 23 belediye tarafından kullanılan, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından başlatılan bir projedir 24.
    KBS'nin bazı özellikleri:
    • Veri toplama ve analiz 4. Altyapı, üstyapı, imar planlaması, sağlık, güvenlik, ulaşım, eğitim ve turizm gibi birçok başlık altında yerel yönetimlerin faaliyetlerine ilişkin veriler dijital olarak toplanır, saklanır ve analiz edilir 4.
    • Karar alma süreçlerine etki 4. Bu sistemle birlikte, belediyeler başta olmak üzere tüm yerel yönetimlerin karar alma süreçlerinde daha hızlı, daha şeffaf ve daha etkili hizmet üretmesi hedeflenir 4.
    • Şeffaf yönetim 3. Kentin tüm sayısal ve mekansal verileri tüm vatandaşların kullanımına açılır 3.
    • Erişim kolaylığı 3. Mekan ve zamandan bağımsız belediye hizmetlerine erişim imkânı sağlanır 3.
    • Personel ve kaynak tasarrufu 3. Kırtasiyeciliğin ve bürokrasinin azaltılması hedeflenir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kent bilgi sistemi nasıl kullanılır?

    Kent Bilgi Sistemi (KBS) kullanmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Web ve mobil uygulamalar: KBS'ye ait web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden erişilebilir. Kent rehberleri: İlçe belediyelerinin web sitelerinde yer alan kent rehberleri, o bölgeye ait duyurular, etkinlikler, adres bilgileri, imar planları ve önemli yerler gibi bilgilere erişim sağlar. Online hizmetler: E-belediye entegrasyonları sayesinde vatandaşlar, belediye hizmetlerine dijital ortamda erişebilir, online başvuru ve ödeme işlemlerini gerçekleştirebilir. Özel uygulamalar: Netcad gibi firmaların geliştirdiği KEOS (Kent Otomasyon Sistemi) gibi çözümler, afet yönetimi, altyapı planlaması ve taşınmaz yönetimi gibi alanlarda kullanım imkanı sunar. KBS'nin kullanımı, genellikle yazılım ve donanım kurulumu, veri tabanının oluşturulması gibi teknik süreçleri de içerir.

    Aksaray Belediyesi imar sorgulama nasıl yapılır?

    Aksaray Belediyesi imar sorgulama işlemleri için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Aksaray Belediyesi e-imar sorgulaması, e-Devlet şifresi ile turkiye.gov.tr üzerinden yapılabilir. Aksaray Belediyesi E-Belediye Uygulaması: Aksaray Belediyesi E-Belediye uygulaması ile güncel imar planları, askıdaki imar planları, yeni imara açılacak yerler ve imar izni, yapı izin durumları görüntülenebilir. Bölge360 Platformu: Aksaray Merkez Belediyesi e-imar sorgulama ekranı üzerinden yapılaşma koşulları, plan notları ve kullanım alanlarına dair güncel verilere ulaşılabilir. Ada/parsel numarası bilinmiyorsa, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü uygulaması üzerinden TKGM tapu ada/parsel numarası sorgulaması yapılabilir. Eğer belediye e-imar uygulamasına sahip değilse veya sistem geçici olarak devre dışıysa, “imar durum dilekçesi” hazırlanarak Aksaray Belediyesi imar işleri dairesine tapu fotokopisi ile birlikte başvurulması gerekmektedir.

    Aksaray Belediyesi portal nedir?

    Aksaray Belediyesi portalı, ebelediye.aksaray.bel.tr adresinden erişilebilen ve vatandaşların çeşitli işlemlerini çevrimiçi olarak gerçekleştirebilecekleri bir platformdur. Ayrıca, Aksaray Belediyesi'nin e-Devlet Kapısı'nda da hizmetleri bulunmaktadır. Aksaray Belediyesi'nin diğer iletişim ve erişim bilgileri şu şekildedir: Web sitesi: aksaray.bel.tr. Telefon: +90 382 213 54 94. Adres: Zincirli Mahallesi 44. Cad. 68100 MERKEZ AKSARAY TÜRKİYE.

    Aksaray Kent Rehberi Nasıl Kullanılır?

    Aksaray Kent Rehberi'ni kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Web veya mobil uygulama üzerinden erişim: Aksaray Kent Rehberi'ne, ilgili belediyenin web sitesinden veya mobil uygulamasından ulaşılabilir. 2. Veri sorgulama: Kent rehberi sisteminde adres, ada parsel bilgileri veya harita üzerinden sorgulama yapılabilir. 3. Bilgi edinme: Sistemde duyurular, etkinlikler, adres bilgileri, önemli yerler, parklar ve çevre yönetimine ilişkin veriler gibi bilgilere erişilebilir. 4. Geri bildirim: Kent rehberi üzerinden istek, şikayet, öneri ve teşekkürler ilgili belediyeye iletilebilir. Aksaray Merkez ilçesi için kent rehberi hizmeti henüz bulunmamaktadır. Ayrıca, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın Coğrafi Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ulusal Kent Rehberi de farklı il ve ilçelerdeki etkinlikler hakkında bilgi sunmaktadır.

    Kent bilgi sistemi ne işe yarar?

    Kent bilgi sistemi (KBS), kent ve kentliye ait bilgilerin toplanması, uygun yazılım ve donanımlarla bir veritabanına aktarılması, veriler arasındaki ilişkilerin kurulması, yönetilmesi ve doğru sorgulamalar ile analizlerin yapılarak kentin hizmetlerinin en iyi şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla kullanılır. KBS'nin bazı işlevleri: Doğru karar verme: Kent yöneticilerine doğru ve hızlı karar alma imkanı tanır. Zaman ve emek tasarrufu: Klasik yöntemlere göre daha kısa sürede ve az personelle işlem yapılmasını sağlar. Hizmet kalitesi artışı: Yatırım kararlarında ve kentliye sunulan hizmetlerde somut çözümler üretir. Ekonomik kazanç: Belediye gelirlerini takip ve tahsil ederek gelir kayıplarını azaltır. Denetim ve güvenlik: Gecekondu ve kaçak yapılaşmaları tespit ederek güvenli ve huzurlu bir yaşam alanı oluşturur. Acil durum yönetimi: Yangın, kaza ve doğal afetlerde hızlı müdahale imkanı sağlar.

    Kent Bilgi Sistemi hangi kurum tarafından yapılır?

    Kent Bilgi Sistemi (KBS), T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na bağlı Coğrafi Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulmakta ve yönetilmektedir. Ayrıca, yerel yönetimler de kendi kent bilgi sistemlerini kurmakta ve yönetmektedir.