• Buradasın

    3ds Max bir çizginin etrafında döndürme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3ds Max'te bir çizginin etrafında döndürme yapmak için "Orbit" komutu kullanılabilir 3. Bu komutun, dönüş merkezine göre dört farklı tipi vardır 3:
    1. Orbit: Dönüşün merkezi olarak bakış açısının merkezini kabul eder 3.
    2. Orbit Selection: Dönüş merkezi olarak seçili olan nesneyi alır 3.
    3. Orbit Sub-Selection: Seçili olan alt-seçim etrafında dönmeyi sağlar 3.
    4. Orbit POI (Point of Interest): İlgi noktası etrafında dönmeyi sağlar 3. İlgi noktası, tıklanan herhangi bir model noktasıdır 3.
    Ayrıca, döndürme işlemi Mouse ile veya koordinat değerleri girilerek de yapılabilir 2.
    Döndürme işlemi için klavyeden "E" tuşuna basılabilir veya "Main toolbar" üzerinden "Select and Rotate" veya "Edit menu" üzerinden "Rotate" yolları izlenebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3ds Max ile neler yapılabilir?

    3ds Max ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: 3B modelleme. Animasyon. Görüntü oluşturma. Yaratıcılık. 3ds Max, özellikle mimarlık, oyun geliştirme, film ve televizyon gibi birçok endüstride yaygın olarak tercih edilir.

    3D Max'te bir nesnenin etrafında döndürmek için hangi komut kullanılır?

    3D Max'te bir nesnenin etrafında döndürmek için "Orbit" komutu kullanılır. Bu komutun farklı türleri vardır: Orbit: Dönüşün merkezi olarak bakış açısının merkezini kabul eder. Orbit Selection: Dönüş merkezi olarak seçili olan nesneyi alır. Orbit Sub-Selection: Seçili olan alt-seçim etrafında dönmeyi sağlar. Orbit POI: İlgi noktası etrafında dönmeyi sağlar. Ayrıca, döndürme işlemi serbest olarak fare ile veya bir eksene göre açı değerleri girilerek de yapılabilir.

    3D nesne nasıl döndürülür?

    3D nesneleri döndürmek için kullanılabilecek bazı programlar ve yöntemler şunlardır: Google Web Designer: Sol taraftaki araç çubuğunda bulunan 3D Nesne Döndürme aracı ile nesneler döndürülebilir. 3D Max: Nesneler, belirli bir eksen etrafında veya genel olarak sahneyle hizalanmış şekilde döndürülebilir. 3D Builder: Nesneler, izleme küpündeki halkalar sürüklenerek döndürülebilir. Adobe Illustrator: "Efekt > 3D (Klasik) > Uzayda Döndür (Klasik)" seçeneği ile nesneler döndürülebilir. AutoCAD: 3DROTATE komutu ile 3 boyutlu resimler döndürülebilir.

    3D Max koordinat sistemi nasıl ayarlanır?

    3ds Max'te koordinat sistemini ayarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Referans Koordinat Sistemi Listesini Açma: Ana araç çubuğundaki "Reference Coordinate System" (Referans Koordinat Sistemi) açılır menüsünü kullanarak listeye ulaşın. 2. Koordinat Sistemi Seçimi: - View (Görünüm): 2 boyutlu aktif Front, Top, Right, Left gibi ekranlarda X ve Y eksenleri görüntülenir, Z ekseni aktif ekrana diktir ve görünmez. - World (Dünya-Yer): 2 boyutlu ekranlardaki eksenlerin yönleri, Perspective ekranındaki yönlerle aynıdır. - Local (Yerel): X, Y, Z eksenleri objenin kenarlarına paraleldir. 3. Ayarlanabilir Yerel Eksen Oluşturma: - Bir nokta yardımcı nesnesi oluşturun. - Transform Koordinat Sistemi listesinden "Pick" seçeneğini seçin ve nokta nesnesine tıklayın. - Nokta nesnesinin adı listede aktif koordinat sistemi olarak görünecektir. - Artık, nokta nesnesinin koordinat sistemini ayarlanabilir bir eksen olarak kullanabilirsiniz. Koordinat sistemi ayarlarıyla ilgili daha fazla bilgi için Autodesk'in resmi yardım dokümanlarına başvurulabilir.