• Buradasın

    3D Max'te bir nesnenin etrafında döndürmek için hangi komut kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3D Max'te bir nesnenin etrafında döndürmek için "Orbit" komutu kullanılır 2.
    Bu komutun farklı türleri vardır:
    • Orbit: Dönüşün merkezi olarak bakış açısının merkezini kabul eder 2.
    • Orbit Selection: Dönüş merkezi olarak seçili olan nesneyi alır 2.
    • Orbit Sub-Selection: Seçili olan alt-seçim etrafında dönmeyi sağlar 2.
    • Orbit POI: İlgi noktası etrafında dönmeyi sağlar 2. İlgi noktası, 3D uzaydaki herhangi bir model noktası olabilir 2.
    Ayrıca, döndürme işlemi serbest olarak fare ile veya bir eksene göre açı değerleri girilerek de yapılabilir 4. Bunun için klavyeden "E" tuşuna basılır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    3D modelleme çeşitleri nelerdir?

    3D modelleme çeşitlerinden bazıları şunlardır: Poligon modelleme. NURBS modelleme. Voxel modelleme. Subdivision surface modelleme. Organik modelleme. Katı modelleme. Tel kafes. 3D CAD modelleme. BIM modelleme. 3D iç modelleme. 3D modelleme çeşitleri, kullanılan yazılımlara ve modelleme tekniklerine göre farklılık gösterebilir.

    3ds Max'te ileri seviye neler yapılır?

    3ds Max'te ileri seviyede yapılabilecek bazı şeyler: Subdivision Modeling ve Poly Modeling teknikleri. Editable Poly ile yüksek detaylı obje üretimi. Spline ve Boolean kullanımı. TurboSmooth, Mesh Optimization ve topoloji düzeltme. Hazır sahne dosyaları ve proje çalışmaları. 3ds Max, mimarlık, iç mimarlık, endüstriyel tasarım, oyun tasarımı gibi alanlarda ileri düzey projeler üretmek için kullanılabilir. 3ds Max'te ileri seviye kullanım için çeşitli eğitim setleri ve kurslar bulunmaktadır, örneğin: Udemy'de "3ds Max ile Sıfırdan İleri Seviye Modelleme Dersleri". Serdar Hakan Akademi'de "Autodesk 3ds Max 2026 İleri Seviye Modelleme Eğitim Seti". Vidoport'ta 3ds Max ile ilgili eğitim videoları ve rehberler.

    3D nesne nasıl döndürülür?

    3D nesneleri döndürmek için kullanılabilecek bazı programlar ve yöntemler şunlardır: Google Web Designer: Sol taraftaki araç çubuğunda bulunan 3D Nesne Döndürme aracı ile nesneler döndürülebilir. 3D Max: Nesneler, belirli bir eksen etrafında veya genel olarak sahneyle hizalanmış şekilde döndürülebilir. 3D Builder: Nesneler, izleme küpündeki halkalar sürüklenerek döndürülebilir. Adobe Illustrator: "Efekt > 3D (Klasik) > Uzayda Döndür (Klasik)" seçeneği ile nesneler döndürülebilir. AutoCAD: 3DROTATE komutu ile 3 boyutlu resimler döndürülebilir.

    3ds Max bir çizginin etrafında döndürme nasıl yapılır?

    3ds Max'te bir çizginin etrafında döndürme yapmak için "Orbit" komutu kullanılabilir: 1. Orbit: Dönüşün merkezi olarak bakış açısının merkezini kabul eder. 2. Orbit Selection: Dönüş merkezi olarak seçili olan nesneyi alır. 3. Orbit Sub-Selection: Seçili olan alt-seçim etrafında dönmeyi sağlar. 4. Orbit POI (Point of Interest): İlgi noktası etrafında dönmeyi sağlar. Ayrıca, döndürme işlemi Mouse ile veya koordinat değerleri girilerek de yapılabilir. Döndürme işlemi için klavyeden "E" tuşuna basılabilir veya "Main toolbar" üzerinden "Select and Rotate" veya "Edit menu" üzerinden "Rotate" yolları izlenebilir.