3D modellemede mesh oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Blender'ı Açmak ve Sahne Kurulumu: Blender'ı başlatın ve 3D View düzeninde çalışma alanınızı ayarlayın 1.
- Mesh Nesnesi Eklemek: Object Mode'da Shift + A tuşlarına basarak veya "Add" menüsünden "Mesh" seçeneğini seçerek temel ilkel şekilleri (Cube, Sphere, Cylinder vb.) ekleyin 13.
- Parametreleri Ayarlamak: Eklenen ilkel şeklin boyutlarını Scale (S), Grab/Move (G) ve Rotate (R) tuşlarıyla ayarlayabilirsiniz 1.
- Edit Mode'a Geçmek: Tab tuşuna basarak Edit Mode'a geçin ve burada mesh'in geometrisini manipüle edebilirsiniz 13.
- Köşe, Kenar ve Yüz İşlemleri: Seçili elemanları (vertex, edge, face) hareket ettirmek (G), döndürmek (R), ölçeklendirmek (S), extrude etmek (E) gibi işlemler yapabilirsiniz 13.
- Subdivision Surface Modifikatörü: Daha pürüzsüz yüzeyler elde etmek için Subdivision Surface modifikatörünü uygulayın 1.
- Loop Cuts ve Edge Loops: Mesh'e daha fazla geometri eklemek için Ctrl + R tuşlarıyla loop cuts oluşturun 1.
- UV Mapping: UV mapping yaparak mesh'i 2D bir düzleme sararak dokuları doğru bir şekilde uygulayın 13.
- Normals ve Shading: Normals'i yeniden hesaplayarak (Shift + N) ve Object Data Properties sekmesinde düz ve pürüzsüz gölgelendirme arasında geçiş yaparak ışık etkileşimini ayarlayın 1.
- Diğer Modifikatörler: Mirror, Array, Bevel gibi modifikatörlerle mesh'in görünümünü veya yapısını değiştirebilirsiniz 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: