Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Aktarmalı uçuşun kaçırılması durumunda yapılacaklar, kaçırmanın nedenine ve havayolu şirketinin politikalarına bağlı olarak değişir:
- Yolcu hatasından kaynaklanan kaçırma: Bu durumda herhangi bir hak talep edilemez 35.
- Havayolu hatasından kaynaklanan kaçırma:
- Tazminat hakkı: Avrupa Birliği'nde (AB) tüm yolcular, EC Yönetmeliği kapsamında tazminat başvurusunda bulunabilir 25. Tazminat miktarı, uçuş mesafesine ve varışta yaşanan gecikmenin süresine bağlı olarak 600€'ya kadar çıkabilir 12.
- Diğer haklar: Havayolu, ücretsiz yeni bir bilet kesmek, konaklama, ulaşım ve yiyecek gibi ihtiyaçları karşılamakla yükümlü olabilir 135.
Başvuru süreci:
- Seyahat belgeleri (biniş kartları, uçuş numaraları, gecikme bildirimleri) saklanmalıdır 2.
- Havayolu ile iletişime geçilmelidir (havalimanı, müşteri hizmetleri veya çevrimiçi) 25.
- Gecikmenin aktarma üzerindeki etkisi açıklanarak gerekli formlar doldurulmalı ve ek belgeler sunulmalıdır 2.
Önemli notlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: