• Buradasın

    Sıhhat Projesinde kimler çalışabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    SIHHAT Projesi kapsamında çalışabilecek personellerden bazıları şunlardır:
    • pratisyen hekim 1;
    • uzman hekim 1;
    • diş hekimi 14;
    • psikolog 14;
    • sosyal çalışmacı 14;
    • ebe/hemşire 1;
    • laboratuvar ve röntgen teknisyeni 1;
    • tercüman 14;
    • hasta yönlendirme ve destek personeli 1.
    Ayrıca, diş hekimliği uzmanlık dallarından birinde eğitimini tamamlamış olmak, en az 2 yıl iş deneyimine sahip olmak, iletişim yönünün güçlü ve pozitif olması, branşıyla ilgili bilimsel gelişmeleri takip etmek, yöntem teknik ve teknolojilere hâkim olmak gibi nitelikler de aranmaktadır 4.
    SIHHAT Projesi kapsamında çalışacak personel alımı ile ilgili güncel bilgilere Sağlık Bakanlığı'nın resmi web sitesinden ulaşılabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sıhhat Projesi nedir?

    SIHHAT Projesi, "Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Sağlık Statüsünün ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Sunulan İlgili Hizmetlerin Geliştirilmesi Projesi"dir. Projenin bazı amaçları: Türkiye genelinde göçmen sağlığı merkezleri açmak. Sağlık personeli istihdam etmek. Sağlık okuryazarlığı eğitimleri gerçekleştirmek. Aşı ve vitamin temin çalışmaları yapmak. Proje, 2016-2020 yılları arasında 300 milyon avro değerinde doğrudan hibe ile desteklenmiştir.

    İş sağlığı ve güvenliğinde proje sorumlusu kimdir?

    İş sağlığı ve güvenliğinde proje sorumlusu, işveren tarafından görevlendirilen ve işveren adına projenin hazırlanmasından, uygulanmasından ve uygulamanın kontrolünden sorumlu gerçek veya tüzel kişidir. Proje sorumlusu, iş sağlığı ve güvenliği konularında bir veya birden fazla sağlık ve güvenlik koordinatörü görevlendirebilir, ancak bu durum kendi sorumluluklarını ortadan kaldırmaz.

    İş sağlığı ve güvenliği uzmanı ile işyeri hekimi arasındaki fark nedir?

    İş sağlığı ve güvenliği uzmanı ile işyeri hekimi arasındaki temel farklar şunlardır: Görev Tanımları: İş sağlığı ve güvenliği uzmanı, iş yerindeki mesleki risklerin araştırılması, kişisel hata ve kazaların azaltılması, çalışan sağlığı ve güvenliğinin korunması gibi konularla ilgilenir. İşyeri hekimi, iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri kapsamında çalışanların sağlık gözetimi, iş yerinin tasarımı ve işin planlanması gibi konularda işverene rehberlik yapar. Eğitim ve Yetki: İş sağlığı ve güvenliği uzmanları, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile belirlenen yönetmeliklere göre eğitim alır ve iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip olurlar. İşyeri hekimleri, işyeri hekimliği eğitim programını tamamlayarak işyeri hekimliği sınavında başarılı olanlar veya belirli unvanlara sahip hekimlerdir. Çalışma Süreleri ve Yükümlülükler: İş sağlığı ve güvenliği uzmanlarının çalışma süreleri, işyerinin tehlike sınıfına göre değişir. İşyeri hekimleri de benzer şekilde, çalışan başına belirli süreler dahilinde görev yapar ve belirli yükümlülükleri vardır.

    İş sağlığı ve güvenliği işyeri hekimi yönetmeliği nedir?

    İşyeri Hekimi ve Diğer Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli işyeri hekimlerinin ve diğer sağlık personelinin nitelikleri, belgelendirilmeleri, eğitimleri, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenler. Kapsamı: 20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında yer alan işyerleri; Eğitim kurumlarını kapsar. Dayanağı: 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun ilgili maddeleri; 9/1/1985 tarihli ve 3146 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri. Yönetmeliğe göre, işyeri hekimleri, çalışanların sağlık gözetimini yapmak, iş sağlığı ve güvenliği konusunda işverene rehberlik etmek ve gerekli durumlarda meslek hastalığı ön tanısı koydukları vakaları ilgili sağlık hizmeti sunucularına sevk etmek gibi görevler üstlenir.