Buradasın
Sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sağlıkta kalite yönetimi, sağlık hizmetlerinin etkin, etkili, verimli, zamanında ve hakkaniyetli bir şekilde sunulmasını sağlamak amacıyla sistematik bir yaklaşımdır 1. Bu süreçte hasta ve çalışan güvenliği ile memnuniyeti en üst seviyeye çıkarılır 1.
Akreditasyon, sağlık kuruluşlarının belirlenen standartlara uygunluğunun, bağımsız ve eğitimli dış denetçiler tarafından değerlendirilip onaylandığı resmi bir süreçtir 24. Akreditasyon, hizmet kalitesinin sürekliliğini sağlar ve sürekli iyileştirme için bir altyapı oluşturur 24.
Türkiye'de sağlıkta kalite yönetimi ve akreditasyon, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir 1. Çalışmalar, 27.06.2015 tarih ve 29399 sayılı “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik” kapsamında gerçekleştirilmektedir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: