1215 ve 1220 durum kodları, e-fatura gönderim sürecinde farklı anlamlar taşır: 1215 - Doküman gönderimi başarısız, tekrar gönderme sonlandı. 1210 kodu ile başarısız gönderim ile sonuçlanan denemelerin ardından, 4 kez daha gönderim denemesi yapılır. Bu durumda, faturanın yeniden gönderilmesi gerekir. 1220 - Hedeften sistem yanıtı gelmedi. Zarfın merkez birimde kontrollerinin ve işlemlerinin bitmesinden sonra, alıcıya gönderimi başarılı olmuş ve yanıt bekleniyor demektir. Bu kod, çoğunlukla kısa süre içinde 1300 (alıcı onayladı) veya 1230 (alıcı sistemde hata/ret) koduna güncellenir. GİB, 1220 kodunun en fazla 48 saat bu şekilde kalmasını öngörür; iki gün içinde durum değişmezse, alıcıyla iletişime geçilmesi tavsiye edilir. e-Fatura durum kodları, faturanın hangi aşamada olduğunu, iletim sürecinde bir aksama ya da sorun yaşanıyorsa bununla ilgili nasıl bir aksiyon alınması gerektiğini ifade eder.