Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
1215 ve 1220 durum kodları, e-fatura gönderim sürecinde farklı anlamlar taşır:
- 1215 - Doküman gönderimi başarısız, tekrar gönderme sonlandı 125.
- 1220 - Hedeften sistem yanıtı gelmedi 125.
- Zarfın merkez birimde kontrollerinin ve işlemlerinin bitmesinden sonra, alıcıya gönderimi başarılı olmuş ve yanıt bekleniyor demektir 2.
- Bu kod, çoğunlukla kısa süre içinde 1300 (alıcı onayladı) veya 1230 (alıcı sistemde hata/ret) koduna güncellenir 5.
- GİB, 1220 kodunun en fazla 48 saat bu şekilde kalmasını öngörür; iki gün içinde durum değişmezse, alıcıyla iletişime geçilmesi tavsiye edilir 5.
e-Fatura durum kodları, faturanın hangi aşamada olduğunu, iletim sürecinde bir aksama ya da sorun yaşanıyorsa bununla ilgili nasıl bir aksiyon alınması gerektiğini ifade eder 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: